Syndicus ligt er even uit.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

Re: Syndicus ligt er even uit.

#16 , 11 nov 2012 20:32

Staat er iets in de notulen met betrekking tot het mandaat van de vorige syndicus? Zijn er nog nooit algemene vergaderingen gehouden dan? Hoe oud zijn de statuten?
Is de vorige syndicus soms een mede-eigenaar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#17 , 11 nov 2012 20:41

Staat er iets in de notulen met betrekking tot het mandaat van de vorige syndicus? Zijn er nog nooit algemene vergaderingen gehouden dan? Hoe oud zijn de statuten?
Is de vorige syndicus soms een mede-eigenaar?
Notulen nog nooit gezien.
jaarlijks gaan we iets drinken met de syndicus en betalen we elk ons deel van de rekeningen + kosten.
Statuten ook nog nooit gezien.
Syndicus is geen mede-eigenaar maar verzekeringsagent die de brandverzekering van de blok en alle andere verzekeringen van alle bewoners beheerd.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#18 , 11 nov 2012 20:57

Als je je appartement hebt gekocht, heb je dan geen basisakte + reglement van mede-eigendom (samen vormen zij de statuten) gekregen van de koper?

Reclame

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#19 , 11 nov 2012 21:04

Als je je appartement hebt gekocht, heb je dan geen basisakte + reglement van mede-eigendom (samen vormen zij de statuten) gekregen van de koper?
ja, idd, excuses :oops:
maar dat dateert van 1985 en is geschreven in taal van 1885 :lol:

en ik zie daar nergens iets instaan van een syndicus.

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#20 , 12 dec 2012 16:39

beide syndici/syndicussen rammelen met men.........
ben hier ondertussen al zelf 3 maand kosteloos klusjesman aant spelen.

waar kan ik terecht om klacht in te dienen over de syndicus ??

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#21 , 12 dec 2012 20:48

Bij het BIV.

Franciscus
Berichten: 38583

#22 , 12 dec 2012 23:28

Hier al eens gekeken?
Vooral de rubriek voor mede-eigenaars.

http://www.juridischforum.be/forum/viewforum.php?f=87" onclick="window.open(this.href);return false;

en ook

http://www.google.be/url?sa=t&rct=j&q=5 ... 2958,d.d2k" onclick="window.open(this.href);return false;

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#23 , 13 dec 2012 07:21

... Syndicus is geen mede-eigenaar maar verzekeringsagent die de brandverzekering van de blok en alle andere verzekeringen van alle bewoners beheerd.
Het lijkt me dat deze syndicus mogelijks niet in orde is met de vigerende wetgeving.

Kijk na of je zijn naam vindt op de wettelijke lijst van de vastgoedmakelaars:
http://www.biv.be/NH_3.php?lingua=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Zo niet, klacht bij BIV.

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#24 , 08 mar 2013 18:54

Spelleke blijft hier duren :evil:

Oude syndicus : neenee, ik ben de syndicus niet meer, alles is in handen van XXX en je moet daar zijn.

Nieuwe syndicus : neenee, ik ben uwe nieuwe syndicus (nog) niet, u moet voor alles nog bij uw huidige syndicus zijn.

Ik ben het niet moe, maar kotsmoe dat ik hier voor alles moet opdraaien (lampjes vervangen in de gang, kleine herstellingen overal) en bovendien staat er hier een schoorsteen op de achterbouw op instorten (metalen pijp van 3 meter hoog waarvan alreeds 4 van de 5 bevestigingskabels gesprongenzijn). Parlofoonsysteem werkt niet meer,herstellingen aan de terassen dringen zich op,.........

Kan er iemand mij de nodige info verschaffen om via het vredegerecht een andere syndicus aan te laten te duiden aub ?

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#25 , 09 mar 2013 07:11

1. Wanneer werd een syndicus aangesteld?
2. Ben je in bezit van de PV van die AV?
3. Hangt de naam van de syndicus uit in het publiek gedeelte van de inkom? Zo ja, wie wordt vermeld (de oude of de nieuwe)?
4. is de oude syndicus een profesioneel syndicus? Is hij erkendrekedn door het BIV (dwz afficheert hij ergens een BIV nummer) ?
5. is de nieuwe syndicus een profesioneel syndicus? Is hij erkendrekedn door het BIV (dwz afficheert hij ergens een BIV nummer) ?

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#26 , 09 mar 2013 08:53

1. Wanneer werd een syndicus aangesteld?
Vorige vergadering aug 2012 heeft de oude gezegd dat hij ermee stopt en we zelf op zoek moesten gaan naar een nieuwe, ik heb dan een andere syndicus gecontacteerd en deze in contact gebracht met de oude.
2. Ben je in bezit van de PV van die AV?
Nee, nog nooit een papier of verslag gehad, enkel een jaarlijks printje met de rekening.
3. Hangt de naam van de syndicus uit in het publiek gedeelte van de inkom? Zo ja, wie wordt vermeld (de oude of de nieuwe)?
Nee
4. is de oude syndicus een profesioneel syndicus? Is hij erkendrekedn door het BIV (dwz afficheert hij ergens een BIV nummer) ?
Nee
5. is de nieuwe syndicus een profesioneel syndicus? Is hij erkendrekedn door het BIV (dwz afficheert hij ergens een BIV nummer) ?
Ja.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#27 , 10 mar 2013 20:32

Er moet een voorlopig syndicus worden aangeduid door de vrederechter. Er is geen andere oplossing.

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#28 , 10 mar 2013 22:26

Er moet een voorlopig syndicus worden aangeduid door de vrederechter. Er is geen andere oplossing.
inderdaad, en dat is net wat ik zou moeten weten hoe te doen.
ga ik gewoon naar het vredegerecht met men verhaal of moet het op een andere manier.

Caridina
Topic Starter
Berichten: 137

#29 , 16 mar 2013 00:19

Niemand een idee hoe ik dit moet aanpakken ?
ik heb ondertussen al "standaard" formulieren gevonden, maar kan ik hiermee gewoon naar het lokaal van het vredegerecht stappen ?

freelance
Berichten: 2615

#30 , 16 mar 2013 12:54

Art. 577-8.<Ingevoegd bij W 1994-06-30/34, art. 2; Inwerkingtreding : 01-08-1995> § 1. Wanneer de syndicus niet in het reglement van medeëigendom aangesteld werd, wordt hij benoemd door de eerste algemene vergadering of, bij ontstentenis daarvan, bij beslissing van de rechter, op verzoek van iedere medeëigenaar [1 of van iedere belanghebbende derde]1 .

Als u het standaard formulier reeds ingevuld hebt , dit gewoon afgeven op de griffie van de rechtbank ,die dan het nodige zal doen teneinde een zitting in te stellen .
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”