Pollitie dosier bij bellen

Davidx
Topic Starter
Berichten: 6

Pollitie dosier bij bellen

#1 , 30 sep 2012 09:18

als je belt naar politie belt dat dan in je dosier te recht of word dat naar maten verwijderd als je niet meer belt.

Of word die klacht dan bewaard.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 sep 2012 10:43

?????????

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 30 sep 2012 10:58

En waarvoor bel je naar de politie? Klacht? Opmaak PV? Melding?

Reclame

Creatief
Berichten: 2513

#4 , 30 sep 2012 13:32

Zonder meer informatie of verduidelijking van je topic kunnen wij je niet helpen. De info, die je geeft is voor 100 % onduidelijk.
Ik veronderstel dat je contact hebt opgenomen met de politie i.v.m. overlast van de buren.

Davidx
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 30 sep 2012 14:40

Ja soory deze Topic was niet duidelijk.

Ik wil zeggen als je een klacht door geeft van lawaai over last komt dat dan in je dosier te recht of waar komt dat dan te recht of zijn deze klachten gewoon niet nood zakelijk om door te geven deze minder belangrijk. Of wat doen ze dan als je klacht gedaan hebt met lawaai over last door te bellen.

patjebrussel
Berichten: 627

#6 , 30 sep 2012 15:20

?????????
:mrgreen:
Ja, als je zijn andere topic leest over lawaaihinder, dan weet je het ongeveer wel.
Ik denk dat hij bedoelt; als je een klacht neerlegt voor lawaaihinder via de telefoon; wat doet men dan met die klacht ? (denk ik)

Franciscus
Berichten: 38595

#7 , 30 sep 2012 15:57

Als u belt 101 of blauwe lijn (Antwerpen) of gewoon politie met een klacht dan wordt daar een melding van gemaakt.
Dit wil zeggen dat men alle nuttige gegevens noteert en deze in het ISLP systeem van de politie ingeeft.
Melding wordt dan doorgegeven al naargelang de dringendheid aan die dienst die voor verdere afwerking instaat.
In geval van topicsteller vermoedelijk wijk of kwartierinspecteur.

Justiceseeker
Berichten: 354

#8 , 01 okt 2012 10:44

Ja soory deze Topic was niet duidelijk.

Ik wil zeggen als je een klacht door geeft van lawaai over last komt dat dan in je dosier te recht of waar komt dat dan te recht of zijn deze klachten gewoon niet nood zakelijk om door te geven deze minder belangrijk. Of wat doen ze dan als je klacht gedaan hebt met lawaai over last door te bellen.
Men spreekt hier niet over een dossier over "U" maar over "de klacht van een inwoner" zelf in een dossier en in grootsteden waar de politie, als ze voldoende manschappen heeft... een patrouille stuurt om wel eens te komen kijken/luisteren, als deze niet bezet is met andere dringende zaken. In kleinere steden of dorpen gaat het misschien ietsje vlotter.

Blijft de overlast duren dan kan U nog enkele malen bellen en de klachten via proces-verbaal verzamelen doch U kan ook in het kader van de GAS-wetgeving (Gemeentelijke administratieve sanctie-recht) contact opzoeken met de stadsdiensten die een bemiddelaar aanstelt om met de partijen te spreken. Dit "kan" helpen maar bij herhaling van de problematiek zal U uiteindelijk de vrederechter moeten opzoeken.

Niets belet U een brief aan de partij te schrijven met expliciete vraag de overlast te stoppen en deze aan de vrederechter voor te leggen als het probleem ooit voor hem voorkomt.

Justiceseeker

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”