renovatiekosten appartementsgebouw

meesje
Topic Starter
Berichten: 475

Re: renovatiekosten appartementsgebouw

#16 , 23 sep 2012 16:26

Als initiële vraagsteller de discussie aandachtig gevolgd. Maar ik ben nog steeds niet zeker van wat nu juist voor mij van toepassing is. Vermoedelijk zal er voor ondertekenen van compromis beslissing tot ingrijpende renovatie genomen worden. De werken starten ten vroegste zes maanden na de eventuele beslissing van de BVA.
Wie moet die kosten betalen ingeval

1. de werken uitgevoerd worden en de factuur opeisbaar wordt voor het verlijden van de verkoopsakte
2. de werken eerst uitgevoerd worden na het verlijden van de akte

Uiteraard zal ik de koper correct inlichten, maar het is voor mij van belang te weten wie de kosten de-facto zal moeten betalen: ingeval de koper die dient te betalen zal ik de verkoopprijs lager stellen ter compensatie, indien ik de kosten zelf zal moeten betalen ga ik dat niet van de prijs aftrekken aangezien ik de renovatie dan tweemaal betaal.

3. Indien een beslissing zou worden uitgesteld zodat die eerst genomen wordt na het ondertekenen van een compromis (maar voor verlijden van akte) dan dient de koper -naar ik begrijp- die kosten betalen indien hij volmacht krijgt van verkoper om in zijn plaats aan de vergadering deel te nemen. Pedro zegt dat die koper dan wel effectief aanwezig moet zijn op de vergadering. Dat begrijp ik ook niet goed want dan gaat toch geen enkele koper naar een vergadering?

essentiële vraag: hoe moet me door dit alles laten leiden bij de vaststelling van de vraagprijs???
Waar een weg is is een wil.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”