Speciale afspraken tijdens ruwbouw met buur

tommeke88
Topic Starter
Berichten: 1

Speciale afspraken tijdens ruwbouw met buur

#1 , 05 sep 2012 17:49

Hallo,
Wij zijn ondertussen aan onze ruwbouw bezig. Het gaat hier over een halfopen bebouwing.
De buurman waar wij tegen bouwen staat al winddicht en zit in de afwerking.
Nu is het zo dat onze achtergevel op het gelijkvloers verder komt dan mijn buur. Dit wil zeggen dat ik isolatie + facade steen op zijn perceel moet gaan plaatsen.
Ook zal het zo zijn dat wij ter hoogte van het 1e verdiep gevelsteen gaan metsen om een deel van zijn verdiep te bekleden, wat dus op mijn perceel staat.
Voor we de ruwbouw werken startte waren beide partijen al akkoord. Nu zijn er ondertussen al een paar onterechte discussies ontstaan over andere zaken van zijn kant. Daarom wil ik graag dat de afspraken ivm de gevels op papier staan.
Ik heb hiervoor al een overeenkomst op papier gemaakt. Ik zou graag willen weten of dit achteraf (moest er discussie ontstaan) ook kan gaan gelden?

Hier de overeenkomst:

Uitzonderlijke overeenkomst

Partijen:
Partij 1:
(VOORNAMEN en ACHTERNAMEN) ,
bouwheer van een halfopen ééngezinswoning,
gelegen in (ADRES)


én

Partij2:
(VOORNAMEN en ACHTERNAMEN),
bouwheer van een halfopen ééngezinswoning,
gelegen in (ADRES)


Om de gevels van beide partijen netjes af te werken gaan beide partijen akkoord met volgende afspraken:

Tijdens de ruwbouw werken van partij 2 word gevel 1 (zie bijlage) gemetst in gevelsteen op het perceel van partij 2, op het verdiep (plat dak).
Deze werken gaan door op (DATUMS), en zullen gebeuren als goede huisvader én volgens de regels van de kunst.

Tijdens de ruwbouwwerken van partij 2 word gevel 2 (zie bijlage) met aanpalende afscheidingsmuur in gevelsteen tot aan de reeds voorziene afscheidingsdraad gemetst op het gelijkvloers, op het perceel van partij 1.
Deze werken gaan door op (DATUMS), en zullen gebeuren als goede huisvader én volgens de regels van de kunst.

Dit document werd opgemaakt in tweevoud.
Voor akkoord,
Partij 1
Namen , Handtekeningen, Datum

Voor akkoord,
Partij 2
Namen, Handtekeningen, Datum


De bijlagen krijg ik er niet in maar zijn zeer duidelijk.
Graag reactie!
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Justiceseeker
Berichten: 354

#2 , 06 sep 2012 08:33

Het is moeilijk hier te beoordelen en men moet uitermate voorzichtig zijn zo een akkoord op papier te zetten zonder duidelijke wetgeving bij de hand.

Ik kan maar STERK aanraden een advocaat of notaris aan te spreken.

Justiceseeker.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”