Verwilderd braakliggend terrein

Corto
Topic Starter
Berichten: 2

Verwilderd braakliggend terrein

#1 , 01 sep 2012 15:49

Hallo iedereen

Ik heb een klein vraagje, en vermoedelijk is het niet in de correcte rubriek ondergebracht. Indien dit het geval is, mijn excuses, de moderatoren mogen dit uiteraard gerust verplaatsen.

Nu mijn vraag:

Ik heb zonet bezoek gekregen van mijn buurvrouw. Men moet weten dat er tussen het huis van mijn buurvrouw en dat van mij (beide openstaande woningen) een verwilderd braakliggend terrein ligt. De eigenaar van dit terrein kijkt er amper naar om, en meestal staat het terrein vol met netels en distels en ander onkruid.

De eigenaar werd door mijn buurvrouw al gevraagd om het beter te onderhouden zodat zij eveneens minder onkruid zou hebben in haar tuin, maar tot op heden zonder ernstig gevolg.

Nu komt mijn buurvrouw bij mij met een "oproep minnelijke schikking art. 732 van het Ger. W." met daarin de mededeling dat er binnen enkele weken een zitting gepland is in de raadkamer van het Vredegerecht, met daarin de bedoeling om de eigenaar te overhalen werk te maken van zijn verwilderd braakliggend terrein.

De buurvrouw wist dat ook ik er al last van gehad heb, maar wel in mindere mate. Zij vraagt mij om haar te steunen.

Enerzijds wil ik haar wel steunen, zowel voor haar als voor mezelf, anderzijds weet ik niet goed waar ik aan begin. Ik weet immers niet goed hoe ik mijn visie moet te kennen geven, is dat dan via een schriftelijke verklaring en ben ik dan een getuige ? Moet ik dan ook opdagen op de zitting ? Wat als de minnelijke schikking niet doorgaat en er alsnog een procedure van komt, hoe zit het met mijn verklaring ?

Is er iemand die mij praktische tips kan geven ? Alvast bedankt voor de moeite hoor.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 sep 2012 16:07

Distels moeten verplicht worden verwijderd door de eigenaar
Ga hiervoor naar uw gemeente..

Corto
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 01 sep 2012 16:16

Distels moeten verplicht worden verwijderd door de eigenaar
Ga hiervoor naar uw gemeente..
Hij wil niet, het is net daarvoor dat er een minnelijke schikking gepland is...

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 01 sep 2012 19:30

Politie kan hiervoor en PV opstellen.

Franciscus
Berichten: 38592

#5 , 02 sep 2012 23:46

Inbreuk veldwetboek en vermoedelijk ook inbreuk gemeentelijke politiereglement.
Dus ook PV laten opstellen.
Is het terrein afgesloten?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”