Defintieve oplevering privaat gedeelte

simpel
Topic Starter
Berichten: 7
Locatie: Willebroek

Defintieve oplevering privaat gedeelte

#1 , 22 mar 2007 20:22

Op 6 maart 2007 werden de gemeenschappelijke delen van het appartementsgebouw voorlopig opgeleverd. Vandaag is de bouwpromotor langs geweest voor de definitieve oplevering van het priv? gedeelte.
Ik heb hem de verschillende gebreken en problemen getoond, zoals een raam dat niet goed werkt, verschillende voegen van de vloer die loskomen of zelfs volledig verdwenen zijn, gaten onder de vensterbank die tocht doorlaten, enz . De bouwpromotor beweert dat al deze kleine problemen, geen uitstaans hebben met de definiteive oplevering, deze oplevering zou enkel bedoeld zijn voor de 10 jarige waarborg.
Teven staat er op de voorlopige oplevering van het priv?, getekend door beide partijen (datum okt 2004) dat er op het terras een lichtarmatuur ontbreekt. Hij weigert dit te betalen en wil dat ik teken voor defintieve oplevering. Ik ben bereid te tekenen maar enkel na de nodige herstellingen en het lichtarmatuur. De bouwpromotor zegt als u nu niet tekend zal er ook niets gebeuren. Ik zal de oplevering aangetekend overmaken en is vertrokken.
Graag had ik informatie ontvangen betreft deze werkwijze en welke mijn rechten zijn.

Bedankt bij voorbaat.

Simpel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 24 mar 2007 11:41

Uit wat u meedeelt(voorlopige,definitieve oplevering,bouwpromotor,enz.) leid ik af dat de bouw gebeurde onder toepassing van de Woningbouwwet 9 juli 1971(=Wet Breyne).

In dat geval geldt :?Art.9.De eindoplevering van het werk mag niet geschieden dan na verloop van een jaar sedert de voorlopige oplevering, met dien verstande dat de eindoplevering van de gemeenschappelijke gedeelten, met inbegrip van de toegangen, reeds heeft plaatsgehad, zodat een normale bewoonbaarheid verzekerd is.?(Woningbouwwet).

?Art.2.? 1...Zowel de voorlopige als de eindoplevering van de werken wordt slechts bewezen door een schriftelijke en tegensprekelijk tussen partijen opgemaakte akte.De weigering om tot de oplevering over te gaan wordt samen met de redenen waarop zij steunt ter kennis van de verkoper of aannemer gebracht bij een ter post aangetekende brief.? 2. De bewoning of het in gebruik nemen van het gebouw of van de verbouwde of uitgebreide gedeelten ervan, geldt echter als vermoeden dat de koper of opdrachtgever stilzwijgend de voorlopige oplevering aanvaardt, behoudens tegenbewijs.De koper of de opdrachtgever wordt vermoed de werken voorlopig of definitief, naargelang van het geval, te aanvaarden, indien hij het geschreven verzoek van de verkoper of aannemer, de oplevering op een gestelde datum te doen, zonder gevolg heeft gelaten en indien hij binnen vijftien dagen nadat hij door de verkoper of aannemer daartoe bij deurwaarders-exploot werd aangemaand, op de daarin gestelde datum, voor de oplevering niet verschenen is...?(21 OKTOBER 1971. - Koninklijk besluit houdende uitvoering van de wet van 9 juli 1971 tot regeling van de woningbouw en de verkoop van te bouwen of in aanbouw zijnde woningen).

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ?Juridische aard? op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”