Afsluiting tuin

Farse Fons
Topic Starter
Berichten: 15

Afsluiting tuin

#1 , 27 aug 2012 16:14

Geachte,

Achter mijn tuin ligt een strook bos dat toegankelijk is via een losweg (20meter verder).
Nu komt er eigenlijk nooit iemand in dit bos en ligt het er ontzettend verloederd bij . Soms stap ik via de los door het bosje om mijn afvalbak op straat te zetten, of de fiets achteraan te zetten, wat handig is.
Ik zou een nieuwe afsluiting willen zetten achteraan mijn tuin en hier eventueel een poortje (1mx1m) in verwerken. Mag ik dit wettelijk doen? Ik heb geen akkoord over het gebruik van de doorgang. Maar mij lijkt het dat ik toch mag zetten van afsluiting wat ik wil? Los van mijn gebruik van de doorgang of is dit niet het geval :?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 27 aug 2012 16:20

en van wie is het bos? als het van de gemeente is, mag je er wel door lopen denk ik: dan mag in sé iedereen dat ook.
en een poortje mag je sowieso in je afsluiting zetten. Maar als het een privébos is moet je wel vragen aan de eigenaar of je er door mag lopen.

Franciscus
Berichten: 38596

#3 , 27 aug 2012 19:00

En van wie is de afsluiting? bent u zeker dat die alleen van u is en niet gemeen?

Reclame

Farse Fons
Topic Starter
Berichten: 15

#4 , 28 aug 2012 12:43

Ja, afsluiting is van mij en het bosje is van privé-personen. Zij zijn hier in jaren nog niet in geweest.
Dat ik het "gebruik" hoeft niemand te weten... De vraag is gewoon of ik wettelijk een poortje mag installeren naar andermans eigendom, ongeacht of dit poortje ooit open gaat of niet.

eylis
Berichten: 8840

#5 , 28 aug 2012 15:40

je mag in je afsluiting een poortje maken, maar eigenlijk mag je er niet doorlopen :-)

Franciscus
Berichten: 38596

#6 , 28 aug 2012 23:37

Met een poortje doet u niet aan inklimming van een privaat terrein.
Anderzijds als u het poortje met een sleutel moet opendoen dan is het inbraak met valse sleutel....

Farse Fons
Topic Starter
Berichten: 15

#7 , 29 aug 2012 11:32

Inbraak met valse sleutel?
Maar het is toch mijn poortje die "nooit" zal opengaan?

Vandebos
Berichten: 16087

#8 , 29 aug 2012 12:06

Maar u maakt gebruik van dat poortje om u op andermans terrein te begeven zonder diens specifieke toestemming.

Farse Fons
Topic Starter
Berichten: 15

#9 , 08 okt 2012 16:06

No problemo, heb het gewoon gesloten en zonder poortje geplaatst ;-)

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”