uitgave hoger dan mededingingsbedrag

jansenm
Topic Starter
Berichten: 15

uitgave hoger dan mededingingsbedrag

#1 , 26 aug 2012 12:04

Beste forumleden,
Op de AV 2011 is er per stemming beslist dat het bedrag van mededinging vastegelegd is op 3500 euro.
Nu 6 weken na de AV 2012 blijkt dat het slagboomsysteem voor de in-uitgang van het domein dient vervangen te worden. De kostprijs zal uiteraard veel hoger liggen dan 3500€.
We hebben al vernomen dat de syndicus met de RVM een akkoord met een firma hebben over de vervanging, zonder dat de ME 3 offertes en toelichting hierover gekregen hebben.

Kunnen wij een AV laten bijeenroepen of is dit een " bijzondere AV ?
Moeten op deze ook een minimum ME aanwezig zijn en zo ja hoeveel?
Kan dit bv ook door de offertes naar de ME op te sturen (het betreft hier een vakantiedomein met 750 ME) met een keuze formulier voor één van de offertes, er zou controle kunnen zijn op deze uitslag door syndicus , RVM , en 4 mede-eigenaars ?

Ik zou zowel de syndicus als de voorzitster vd RVM per aangetekend schrijven hiervan op de hoogte willen brengen

alvast bedankt voor jullie medewerking
marc j

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 26 aug 2012 12:26

1. Elke AV die plaatsvindt naast de jaarlijkse AV, is sowieso een buitengewone AV.
2. De specifieke omstandigheden kunnen rechtvaardigen dat de syndicus werken laat uitvoeren, ook al liggen die hoger dan het bedrag van de medediging doordat het een maatregel is van bewaring of een van voorlopig beheer.
3. Heeft de RME soms een delegatie van bevoegdheid ontvangen?
4. De normale regels met betrekking tot de AV zijn van toepassing op elke AV.
5. Schriftelijke besluitvorming is enkel mogelijk mits eenparigheid.

jansenm
Topic Starter
Berichten: 15

#3 , 27 aug 2012 11:04

Beste Float
bedankt voor uw reactie,
wat bedoeld u met punt 3 van uw reactie aub
Dus eigenlijk zullen de ME weer moeten toekijken en betalen hoe de syndicus weer zijn eigen zin kan doen, hij weet dat hij een AV moet bijeenroepen maar dat gaat hij naast zich neerleggen heb ik vernomen gisteren
mvg
marc j

Reclame

Vandebos
Berichten: 16087

#4 , 27 aug 2012 11:26

Heeft de rme tijdens een vorige vergadering toestemming van de AV gekregen te beslissen over dergelijke reparaties?

De syndicus kan hoogdringendheid aanhalen vanuit veiligheidsoogpunt voor het gehele domein.

Bij onvrede met deze syndicus zou ik mijn pijlen sparen voor een situatie waar dringende werkzaamheden niet kan ingeroepen worden en ondertussen de ontevredenen organiseren zodat je zonder moeite de vereiste 20% haalt om een bav te verplichten.

jansenm
Topic Starter
Berichten: 15

#5 , 27 aug 2012 17:16

de rme heeft bij mijn weten geen toestemming verkregen zelf vindt ik er ook niets over terug in de verslagen 2010/2011/2012. De slagbomen werkten al sinds april niet goed meer maar enkele weken na de vergadering zijn ze plots onherstelbaar en dat komt de syndicus goed uit als hij hiervoor hoogdringendheid kan inroepen.
alvast bedankt
mvg
marc j

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#6 , 09 sep 2012 08:10

1. Elke AV die plaatsvindt naast de jaarlijkse AV, is sowieso een buitengewone AV.
2. De specifieke omstandigheden kunnen rechtvaardigen dat de syndicus werken laat uitvoeren, ook al liggen die hoger dan het bedrag van de medediging doordat het een maatregel is van bewaring of een van voorlopig beheer.
3. Heeft de RME soms een delegatie van bevoegdheid ontvangen?
4. De normale regels met betrekking tot de AV zijn van toepassing op elke AV.
5. Schriftelijke besluitvorming is enkel mogelijk mits eenparigheid.
De RME kan geen permanente delegatie ontvangen of een delegatie die globaal de duur van één jaar overschrijdt of een delegatie voor een bevoegdheid die toebehoort volgens de wet aan de syndicus of de AV.

Het bedrag van de mededinging kan en mag overschreden worden op basis van Art. 577-8 §4 4°, zo de syndicus alleen optreedt. Van zodra de RME er zich mee moeit, doient hij de limieten van dat bedrag te respecteren.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”