Problemen mede-eigenaar als syndicus

Kim1
Topic Starter
Berichten: 1

Problemen mede-eigenaar als syndicus

#1 , 17 aug 2012 10:55

De syndicus in het gebouw van mijn moeder (klein gebouw: 6 appartementen) heeft een vriendschapsband met de helft van de andere eigenaars. Zo gaan ze bijvoorbeeld samen op vakantie, op uitstap, ... Tijdens die gezellige momenten worden ook beslissingen over het gebouw genomen: de meest recente was het vervangen van de motor van de garagepoort die ze kapot hadden gemaakt door zelf iets te willen veranderen aan de motor - tegen de wil van mijn moeder. De rekening werd onlangs geserveerd.

De syndicus schrijft in zijn mail "Op 19 april 2012, is door de meerderheid (+ 50%) van de VME ter plaatse beslist, om de defekte FAAC motor van de garagepoort te vervangen." Er werden geen verschillende offertes opgevraagd, geen AV, geen notulen, ... Kan dit zo maar???

We hebben hierover een opmerking gemaakt, maar staan met onze rug tegen de muur omwille van het vriendschapsgroepje. Ik heb nu inzage in de financiën gevraagd, maar wacht nog of er gevolg gegeven wordt aan deze vraag.

Alvast bedankt
Groetjes
Kim

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 17 aug 2012 11:50

Is het een beroepssyndicus, die toevallig ook mede-eigenaar is?

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#3 , 17 aug 2012 12:03

Neen. Dat kan niet. Schriftelijke besluitvorming kan enkel door eenparigheid.
Wanneer de rekening zou komen, deze betwisten.

Reclame

LSQ308
Berichten: 81

#4 , 19 aug 2012 14:43

Ik lees dat de motor stuk is. Is hier dan geen sprake van vervangen motor wegens hoogdringendheid? Hiervoor heeft de syndicus toch geen akkoord van de AV nodig?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”