Oprit naar loods achter appartemensblokje wil ik afsluiten.

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

Oprit naar loods achter appartemensblokje wil ik afsluiten.

#1 , 01 aug 2012 22:37

Even uitleggen ben eigenaar van een loods gelegen achter een blokje van drie app. Er loopt een oprit naartoe welke eveneens van mij is .
In de akte is geschreven dat de ramen mogen eeuwig blijven bestaan die er op uitkomen.
Dat de aflopen op de gevel mogen blijven en dat de eigenaars of rechthebbende toegang moeten krijgen om "herstellings en onderhoudswerken te laten uitvoeren".
Nu ik wil dat met een hekwerk afsluiten aangezien de nieuwe eigenaar van het eerste verdiep denkt dat dit alles van hem is en beneden twee dronkaards welke te pas en te onpas zat rondwalen en verleden week hij bijna achteraan door de ruit van het bureel is gegaan met zen bromfiets .
Ik denk dat het geen probleem te zijn om daar een hekken te plaatsen of toch ?


Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 01 aug 2012 22:47

Indien het volledig van u is, en er geen erfdienstbaarheid op ligt, mag u dit afsluiten. Dat eigenaars of bewoners van de appartementen toegang moeten krijgen voor herstelling en onderhoud is geen erfdienstbaarheid, dit wil enkel zeggen dat u ze op eenvoudige vraag hiervoor toegang dient te verlenen. U mag hier ook verantwoording voor vragen, maar u zal al tevreden moeten zijn met een antwoord als "om de ramen te wassen".

Om ruzie te vermijden, laat ook aan de eigenaars en bewoners per brief weten dat het plaatsen van het hekken niet wil zeggen dat u hen de rechtmatige toegang ontzegt, en dat ze nog steeds op uw domein mogen komen voor onderhoud en herstellingswerken. Enkel zullen ze nu telkens u moeten contacteren hiervoor.

Tingtong
Topic Starter
Berichten: 88

#3 , 01 aug 2012 23:27

Al bedankt voor de zeer snelle info, De loods en oprit is van mij alleen en zal volgende week beginnen met het plaatsen van de hekpaal.
Mercie

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”