Beste mensen,
Wij hebben een probleem.
In ons gebouw zijn er meer dan 20 appartementen.
De voorzitter van onze VME is ermee gestopt en verkoopt zijn appartement.
Er is geen officieel document dat het bevestigt.
Blijkbaar zijn er ook weinig mede-eigenaars daarvan op de hoogte, ik heb het per toeval vernomen tijdens een gesprek met een lid van de RvM.
1.- Gezien de voorzitter een belangrijke functie heeft kan dat zomaar gebeuren zonder overleg? .
Hij is geen eigenaar meer, maar heeft wel een mandaat van 1 jaar gekregen op de laatste AV.
2.- Kan en VME fonctionneren zonder voorzitter? .
De wet spreekt over het oprichten van een raad van mede-eigenaars, is een voorzitter dan uitsluitend nodig op de algemene vergaderingen? .
In de basisakte of het reglement van mede-eigendom is er daarover niets te vinden
3.- Moet er in ons geval geen bijzondere AV plaats vinden om een oplossing te zoeken? .
Wie weet raad? .
Vriendelijke groetjes.