Gemeenschappelijk eigendom

vTanguy
Topic Starter
Berichten: 1

Gemeenschappelijk eigendom

#1 , 26 jun 2012 19:02

Mijn appartement bevindt zich op het gelijkvloers en kent slechts spouwloze muren (oud gebouw) waardoor mijn muren tegelijk gemeenschappelijk eigendom zijn.

Deze dienen geïmpregneerd te worden, maar bij het bespreken hiervan met een mede-eigenaar liet deze weten dat hij daarvoor niet wil meebetalen. Kan de vereniging van mede-eigenaars beslissen een werk aan steunmuren niet mede te bekostigen of heeft een stemming daarover niet de bovenhand op de wettelijke verplichtingen van elke eigenaar tot het goed onderhouden van het gemeenschappelijke eigendom?

Bestaat er in het geval een stemming beslist dat er niet overgegaan wordt tot vochtbestrijding, een rechtsgeldig document waarmee ik kan voorkomen dat ik ooit nog zou moeten opdraaien voor gemeenschappelijke kosten die anderen direct aanbelangen (zoals een lekkend dak)?

Alvast bedankt,

Tanguy

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 26 jun 2012 22:54

Aangezien deze muren gemeenschappelijk zijn, zijn de mede-eigenaars verplicht mee bij te dragen in de nodige werken volgens de verdeelsleutels opgenomen in de basisakte. De kunst zal zijn de werken goedgekeurd te krijgen zonder dat een interventie van het vredegerecht nodig is.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”