oplevering privatief kavel.Wat met gemeenschappelijke delen?

BettyB
Topic Starter
Berichten: 7

oplevering privatief kavel.Wat met gemeenschappelijke delen?

#1 , 17 jun 2012 11:41

Over een paar dagen hebben enkel bewoners in onze nieuwbouw de oplevering van de privatieve delen.
1. Via een andere vraag vernamen we al dat we alles wat niet in orde is moeten noteren.
- Zijn daar speciale documenten voor?
- Wat als de bouwheer en de architect weigeren te noteren en steeds zeggen "dat doen we wel"?

2. De gemeenschappelijke delen waar we reeds verbruik bij de syndicus voor betalen is een echte ramp
- we kunnen niet in de garage waar ook onze kelders zijn (beide delen mee gekocht). Hoort dus bij de oplevering van de privatieve delen neem ik aan, maar is niet toegankelijk? Wat hiermee?
- gangen/trappen nog niet alles klaar
- terrasrailingen staan niet overal
- geen brievenbussen
- geen aanleg inrit
- geen aanleg tuin (is nog een bouwstort)
-....
Moeten we dit allemaal mee noteren bij de voorlopige oplevering?

3. Bij of na deze voorlopige oplevering zou ons de laatste 10% gevraagd worden.
- moeten wij dit betalen als er nog bijna niets klaar is van de gemeenschappelijke delen
- we bouwen onder de wet Breyne. Dacht dat er dan een inhouding was voor 't geval de afwerking van de delen fout loopt? Hoe gaat dat in zijn werk?

4. De architect met toezicht is al maanden niet op de werf te bespeuren en we ontdekken fouten (men deed me bijbetaen om een hoogte van 2m60 te hebben in mijn flat, nu zitten we bij een hoogte van 2m84 - muren die grote scheuren vertonen - doorbuigen ijzers boven de ramen - op plan geen ruimte in de spouwmuren voorzien voor afzuigingen waardoor nu buizen van 10 cm door de ganse flat wonen, ...)
Wat kan ik doen nog VOOR de oplevering of wacht ik beter tot bij of na de oplevering (ik verhuis begin volgende week). Ik suurde enkele mails naar de architect, dreigde met advocaat en klacht bij de orde van architecten, maar GEEN reactie. Jij zou op vakantie zijn maar een onderaannemer zag hem op de werf... Duidelijk moet ik stoppen met vragen, maar ik dacht dat ik ook rechten had?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding