Standaard Dagorde voor AV

hajo
Topic Starter
Berichten: 90

Standaard Dagorde voor AV

#1 , 04 jun 2012 11:34

Helaas vervaardigd onze Syndicus een dagorde voor de AV die chaotisch is. Volgens mij met “voorbedachten rade”.

Hierbij nu mijn voorstel voor de “standaard onderwerpen” van de dagorde.
Mij is bekend, dat ik een onderwerp op de dagorde kan plaatsen (mits tijdig ingediend bij de Syndicus).
Vraag:
Kan ik ook eisen dat tenminste de onderstaande punten, ook in volgorde, elk jaar op de dagorde van de AV geplaatst worden?
Gaarne ook opmerkingen en suggesties over de onderwerpen.

1)Opening door de Syndicus en vaststelling aanwezigheidsquorum
2)Verkiezing Voorzitter, stemopnemers en secretaris voor de vergadering
3)Goedkeuring verslag van de laatste vergadering
4)Rapport RvME, Syndicus
5)Financiële situatie:
a) Achterstallen, invorderingsprocedure
b) Verslag van de Commissaris
c) Bespreking van de Kostenafrekening/Factuurlijst en de Kassituatie/Balans
d) Goedkeuring financiële stukken
6)Kwijting RvME, Commissaris
7)Kwijting Syndicus
8)Verkiezing leden RvME
9)Verkiezing Commissaris
10)Verkiezing lid Tuincommissie
11)Verlenging mandaat Syndicus
12)Lopende resp. toekomstige werken / investeringen
13)Budget nieuwe boekjaar
etc.

Groeten,
hajo

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 04 jun 2012 15:59

Een poging:

Volgorde: punten verkiezingen volledig achteraan, syndicus eerst.
onwettig: punt 3)
te splitsen: punt 4) en 6)
te schrappen, want geen te nemen beslissing: 5 c)
te schrappen, want deze informatie dient in bezit te zijn van de ME: 5 a)
eigen punt: 5 d) als "goedkeuring jaarrekening"
te splitsen per werk, met telkens de begrotingsraming: 12)
te wijzigen: 13) (begrotingsraming "werkkapitaal")
zo een tuincommissie, ook een verslag aan de AV voorzien: punt 10)
punt verlenging mandaat syndicus: afschrift huidig contract toevoegen en aangeven welke punten wijzigen.

Opletten: de tuincommissie mag geen beslissingen nemen noch adviezen geven aan de syndicus, maar enkel voorstellen voorleggen aan de AV.
Opletten: de twee zesmaandelijkse verslagen van de RvME dienen expliciet vermeld (periode, verzendingdatum).

hajo
Topic Starter
Berichten: 90

#3 , 04 jun 2012 17:27

Luc, dank voor je “poging”.

Je zult niet verbaasd zijn, dat ik nu enkele vragen heb. Dit ofschoon ik de wet gelezen heb.

punt 3)
Op de (conform Art. 577-6 §12) ontvangen notulen heeft een ME schriftelijk bezwaar bij de Syndicus ingediend.
Hoe worden “onjuistheden” in de notulen vervaardigd vlgs. Art. 577-6 §10 gecorrigeerd?

Andere situatie:
laatste zin van §12: Door ME zo gedaan, echter alsnog niets ontvangen. En verder? Ook hiervoor naar de rechter?

Voor de volgende onderwerpen heb ik een principiële vraag:
Als op de dagorde alleen de “te besluiten onderwerpen” mogen staan, hoe en waar wordt dan belangrijke informatie (b.v. Stand Nieuwe Wetgeving Mede-Eigendom) verstrekt resp. besproken?

punt 5a) je schrijft “te schrappen, want deze informatie dient in bezit te zijn van de ME”
maar als dat niet zo is?
Verder, “goedkeuring” betekend niet dat ook een bespreking = vragen en antwoorden aan de orde zijn.


punt 13)
“Budget” is de verzamelnaam voor het Werkkapitaal en het Reservekapitaal. Ik denk dat het hier een aanvaardbare terminologie betreft.


punt 4) resp. punt 6) je schrijft “te splitsen”
ik heb deze bij elkaar genomen, om niet met een te groot aantal punten de personen de schrik in te jagen

Jouw opmerking betreffende “de twee zesmaandelijkse verslagen van de RvME “ ... zo ver zal ik deze “buren = RvME” in geen eeuwen kunnen bewegen!

Aanvullende vraag:
Indien in de dagorde (verstuurd door de Syndicus) een chaotische volgorde voorkomt, b.v. eerst “verkiezing Syndicus” en 5 punten later “goedkeuring jaarrekening” (dus het afgelopen boekjaar), kan een ME dan aan het begin van de AV bezwaar tegen deze volgorde maken, en moet deze dan gewijzigd worden?

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”