Opdraaien voor plaatsingskosten lift

gntrdb
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: Wommelgem

Opdraaien voor plaatsingskosten lift

#1 , 30 mei 2012 11:02

Heel kort samengevat:

Nieuwbouwappartementsgebouw met 12 appartementen. Aannemer is failliet. 2 van de 3 inkomhallen zouden normaal gebruik kunnen maken van een lift. De lift is nooit geplaatst geweest.

Nu is er op een AV gestemd geweest dat wij (de eigenaars die bewust gekozen hebben om geen lift te gebruiken) nog mee moeten opdraaien voor de resterende plaatsingskosten voor de lift. 8 gebruikers maken gebruik en 4 niet. Is dit geen oneerlijke stemming?
En moeten wij mee opdraaien voor die kosten die toch al in de duizenden euro's loopt per appartement.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 30 mei 2012 11:11

Wat staat er in de basisakte? Op welke verdieping woon je?
Het is niet omdat je bewust gekozen hebt de lift niet te zullen gebruiken, dat je er geen gebruik van zou KUNNEN van maken

gntrdb
Topic Starter
Berichten: 4
Locatie: Wommelgem

#3 , 30 mei 2012 11:36

Wat staat er in de basisakte? Op welke verdieping woon je?
Ik woonde op het eerste verdiep. (ik ben intussen verhuisd, maar ze blijven me "stalken" met die zogenaamde kosten).

De basisakte bepaalt, kort samengevat, een bijzonder gebruiksrecht voor die 8 appartementen. Kosten moeten omgeslagen worden tussen die gebruikers.

Het is vrij onnozel om de lift uit de garage te nemen, uit te stappen op het gelijkvloers, om dan langs buiten (door de regen) terug naar binnen te gaan om dan de trap te nemen tot mijn ex-appartement.

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 30 mei 2012 12:17

Als ik het goed begrijp gaat het over een gebouw met 3 trapzalen, waarvan er maar 2 een liftkoker hebben.
Woon jij, of was je eigenaar, van een appartement dat een liftkoker in zijn trapzaal had?
Je woont er nu niet meer, zeg je. Heb je het appartement verkocht en woon je ergens anders? Staan de liften er al?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”