Verkoop appartement en bijkomende kosten

joel005
Topic Starter
Berichten: 2

Verkoop appartement en bijkomende kosten

#1 , 19 mei 2012 14:41

Begin dit jaar heb ik mijn appartement verkocht via een immokantoor. Deze hing in oktober een affiche aan de voordeur van het gebouw. Nu een paar maanden later, na het zelf moeten opvragen van de eindafrekening, stuurt de syndicus mij een mail dat ik extra moet betalen omdat de Vereneging van Medeeigenaars heeft beslist om mij reclamekosten aan te rekenen.

Deze reclame is volgens de syndicus tegen de regels van de basisakte. Dit kan ik nu niet meer controleren omdat ik niet meer in bezit ben van deze basisakte.
Er is nooit sprake geweest van een klacht, de syndicus heeft mij ook nooit aangesproken over deze affiche en ook nooit gevraagd om deze te verwijderen.
Ik was ook niet aanwezig op de vergadering waar dit beslist is en heb daar ook geen uitnodiging voor gekregen.

Nu is mijn vraag of dit zomaar kan. Kan de syndicus, indien er iets over reclame staat in de basisakte, zomaar geld afhouden van het geld dat ik nog zou moeten krijgen. Kan de syndicus zonder enige waarschuwing mij deze kosten aanrekenen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 19 mei 2012 15:40

U kan de basisakte steeds inkijken op het lokale hypotheekkantoor.

joel005
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 21 mei 2012 15:09

Waar kan ik een lijst met de hypotheekkantoren terug vinden?

Reclame


Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”