verkaveling zonder nutsvoorziening

olivier
Topic Starter
Berichten: 2

verkaveling zonder nutsvoorziening

#1 , 04 mar 2007 18:02

Eind vorig jaar heb ik samen met mijn vriendin een lot bouwgrond gekocht in een nieuwe verkaveling. Ons stuk grond ligt langs een private weg.

Deze private weg is er gekomen omdat deze geen openbaar nut heeft. Het is een doodlopende straat en enkel ik en mijn twee overburen hebben deze weg nodig. Dat is volgens de gemeente de reden waarom het geen openbare weg is.

Doordat dit een private weg is, moet de verkavelaar niet opdraaien voor de kosten die gemaakt worden voor de nutsvoorzieningen. Dit is de versie van de gemeente. Zij zeggen als er wachtbuizen liggen dat dit voldoende is(dit is wel betaald door verkavelaar).

Bestaan er geen verkavelingsvoorschriften waarin voorzien wordt dat er nutsvoorzieningen moeten aanwezig zijn aan elk lot? Of kan dit afwijken van verkaveling tot verkaveling?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding