commisaris in beheerraad

martine
Topic Starter
Berichten: 93

commisaris in beheerraad

#1 , 03 mei 2012 22:23

geachte,
wij zijn met het app. gebouw bij een profesioneel syndicusbureel.
op de vorige algemene vergadering heeft men mij als commisaris aangesteld na stemming.
nu krijg ik hier een pakket met de afrekening van het eerste kwartaal van dit jaar en daarbij zit een verklaring dat ik deze moet goed keuren en ondertekenen voor akkoord om dan naar de eigenaars te worden toegestuurd.
wat ik opmerk is dat er wederom rekeningen opstaan zonder detail ,dus ik weet niet welke en voor wat deze betalingen zijn gebeurd.
ik heb ook geen copys van fakturen etc gekregen,dus kan ik deze rekeningen niet controleren die op de afrekenings voorstel staan.
ben ik verplicht om dit te ondertekenen,daar ze waarschijnlijk dan de afrekeningen niet zullen doorsturen naar de andere eigenaars.
zonder copys kan ik dit toch niet doen dacht ik,daar dan bij fouten waarschijnlijk de verantwoording bij mij zal liggen.

hartelijk dank
mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 03 mei 2012 22:45

Ze moeten u inzage geven van ALLE originele facturen en rekeninguittreksels.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

marc mortier
Berichten: 670
Locatie: koksijde

#3 , 04 mei 2012 12:41

De commissaris van de rekeningen wordt aangesteld door de AV en brengt ook verslag uit aan de AV. Op basis van dat verslag zal de AV de rekeningen van de syndicus ( voor de VME ) al dan niet goedkeuren. Bij goedkeuring volgt een kwijting aan de syndicus.
De syndicus moet de commissaris van de rekeningen alle gegevens en documenten verschaffen die deze nodig heeft om zijn/haar werk te doen.
In onze VME maakt de commissaris een afspraak met de syndicus en raadpleeft in diens kantoor alle documenten ( facturen/rekeninguittreksels van de bank, enz. )

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 04 mei 2012 12:48

De commissaris van de rekeningen wordt aangesteld door de AV en brengt ook verslag uit aan de AV. Op basis van dat verslag zal de AV de rekeningen van de syndicus ( voor de VME ) al dan niet goedkeuren. Bij goedkeuring volgt een kwijting aan de syndicus.
De syndicus moet de commissaris van de rekeningen alle gegevens en documenten verschaffen die deze nodig heeft om zijn/haar werk te doen.
In onze VME maakt de commissaris een afspraak met de syndicus en raadpleeft in diens kantoor alle documenten ( facturen/rekeninguittreksels van de bank, enz. )
Ik begeef me daarvoor naar het kantoor van de syndicus waar letterlijk alles ter beschikking staat, inclusief de bediende die het betroffen gebouw beheert alsook het personeelslid dat de boekhouding doet.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

hajo
Berichten: 90

#5 , 11 mei 2012 11:44

De commissaris van de rekeningen wordt aangesteld door de AV en brengt ook verslag uit aan de AV. Op basis van dat verslag zal de AV de rekeningen van de syndicus ( voor de VME ) al dan niet goedkeuren. Bij goedkeuring volgt een kwijting aan de syndicus.
De syndicus moet de commissaris van de rekeningen alle gegevens en documenten verschaffen die deze nodig heeft om zijn/haar werk te doen.
In onze VME maakt de commissaris een afspraak met de syndicus en raadpleeft in diens kantoor alle documenten ( facturen/rekeninguittreksels van de bank, enz. )
Ik begeef me daarvoor naar het kantoor van de syndicus waar letterlijk alles ter beschikking staat, inclusief de bediende die het betroffen gebouw beheert alsook het personeelslid dat de boekhouding doet.
Ik ben op zoek naar zo een Syndicus in Antwerpen / Antwerpen-Noord. Suggesties?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”