Vraag ivm plat dak appartementsgebouw

Tom_kleine
Topic Starter
Berichten: 35

Vraag ivm plat dak appartementsgebouw

#1 , 30 apr 2012 15:36

Beste,

Ik ben eigenaar van een dakappartement, waarbij er aan de voor-en achterzijde nog een stuk plat dak is van de rest van het gebouw (8 verdiepingen). Het gebouw is niet omringd door andere appartementsgebouwen, enkel rijwoningen. Het gedeelte plat dak is niet voorzien van een ballustrade. Er ligt momenteel roofing op bedekt met kiezels. In principe is er toegang tot het plat dak via mijn ramen. Dit werd enkele jaren geleden ook effectief gedaan door een firma die de hele voorgevel van het gebouw in een nieuwe kleur had gestoken.

Aangezien dit plat dak deel uitmaakt van mijn 'uitzicht' vroeg ik me af of ik dit uitzicht niet kan verbeteren (esthetiek) door er zelf nieuwe dakbedekking op te leggen. Uiteraard door mezelf bekostigd. Of is er:

1) toestemming via een AV nodig
2) een vergunningsplicht nodig

Ik heb reeds informatie gevonden op: http://www.ruimtelijkeordening.be/Defau ... abid=14023" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar daar gaat het specifiek over een dakterras, wat bij mij geenszins de bedoeling is. Alvast bedankt,

Tom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 30 apr 2012 15:45

Of er een vergunningsplicht is weet ik niet. Vraag info bij gemeente. Maar wel toelating van de andere mede-eigenaars noodzakelijk.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Tom_kleine
Topic Starter
Berichten: 35

#3 , 30 apr 2012 16:05

Ok bedankt, ik zal daar mijn licht eens gaan opsteken en eventueel het benodigde formulier invullen. Tevens eens een informatieve mail sturen naar de syndicus om te kijken of e dit kunnen opnemen ter goedkeuring van de andere eigenaars. Bedankt voor de info, groeten,

Tom

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”