afsluiting op scheidingslijn- tussenkomst?

fonsy
Topic Starter
Berichten: 58
Locatie: tegen het bos

afsluiting op scheidingslijn- tussenkomst?

#1 , 27 apr 2012 07:39

Onze zoon woont in een rijhuis. Maanden geleden hebben zij de ene buurvrouw aangesproken om een gemeenschappelijke scheiding te plaatsen. Maar voor de buurvrouw was het dan financieel niet mogelijk. Nu komt de buurvrouw zeggen dat er volgende week een afsluiting geplaatst zal worden, op de scheidingslijn. De prijs en/of de materialen van uitvoering weet ze niet.
Onze zoon had dus wel de bedoeling om daar samen over te praten en dan de kosten te bezien.
Kan de buurvrouw die zomaar alleen beslissen en dan zeggen tegen de zoon " dat is het en zoveel moet je betalen"?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 27 apr 2012 08:08

Uw zoon moet toestemming geven om deze afsluiting op de scheidingslijn te plaatsen, maar daar hij dit zelf van plan was zal dit waarschijnlijk geen probleem zijn.

Indien uw zoon niet akkoord was op voorhand om mee te betalen, hoeft hij dit niet.

Tope
Berichten: 916

#3 , 27 apr 2012 09:39

Inderdaad - zoals Turaki het zegt - is er geen enkele verplichting mee te betalen voor een scheidingsmuur, waarbij men niet heeft mogen meebeslissen over de materialen en de prijs van de werken.
Ik heb in 2003 in overleg met de eigenaar aan de ene kant de lelijke betonplaten laten vervangen door een houten scheidingsmuur en de totale kosten gedeeld.
Aan de andere kant wilde ik ook een houten scheidingsmuur, maar dat zagen de nieuwe eigenaars niet zitten.
Zij wilden de oude betonplaten vervangen door nieuwe betonplaten in een uitvoering die ik absoluut niet mooi vond.
Mijn voorstel om toch voor een houten afscheiding (duurder) te gaan, waarbij ik alle extra kosten zou dragen, werd niet aanvaard.
Verleden week heb ik een houten muur laten zetten tegen de betonplaten.
Als mijn buurman wil kan hij aan zijn kant nog altijd de betonplaten vervangen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”