magere AV

roharro
Topic Starter
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

magere AV

#1 , 24 apr 2012 22:38

Voor het het derde achtereenvolgende jaar bevonden we ons vorige zaterdag weer met slechts drie eigenaars in de AV. Ieder van ons voorzien van drie volmachten overhandigd door andere eigenaars. Alzo waren er in totaal 12 van de 15 eigenaars/appartementen vertegenwoordigd.

Met uitzondering van de drie telkens aanwezige eigenaars vertoont geen enkele andere mede-eigenaar enige interesse om naar de AV te komen, elk jaar steeds opnieuw.

Het gebouw waarover het gaat is slechts drie jaar oud. Vorig jaar had ik verschillende punten op de agenda laten plaatsen met betrekking tot verfraaiing van de gemeenschappelijke inkomhal alsook een aantal comfortverbeteringen. Aangezien het over forse bedragen gaat werd vorig jaar door de AV aan de syndicus opdracht gegegeven een voorstudie te laten uitvoeren en de nodige offertes in te zamelen.
De punten liet ik dit jaar terug op de agenda plaatsen voor het nemen van een uiteindelijke beslissing en kopie van al de offertes werd gehecht aan de agenda.

Met ons drieën (en gebruik makend van onze volmachten) hebben we zaterdag unaniem beslist al die werken te laten uitvoeren en hebben daartoe uit de ontvangen offertes de meest geschikte gekozen. Sommige van de werken kunnen binnen een maand of twee aanvangen en de kosten belopen 95 000 EUR plus BTW/registratie/notariskosten (hierin zit ook het verkrijgen van enkele private ruimtes die gemeenschappelijk zullen worden). Bovendien zullen de statuten en de lastenverdeling als gevolg hiervan aangepast worden.

Alhoewel de besluitvorming volgens de regels is geschied en zelfs gespreid was over twee jaarlijkse AV ben ik toch bevreesd dat eens de werken in uitvoering zijn sommige mede-eigenaars gaan moeilijk doen.
Hebben ze dan enige poot om op te staan?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 27 apr 2012 21:36

(...)
Alhoewel de besluitvorming volgens de regels is geschied en zelfs gespreid was over twee jaarlijkse AV ben ik toch bevreesd dat eens de werken in uitvoering zijn sommige mede-eigenaars gaan moeilijk doen.
Hebben ze dan enige poot om op te staan?
Misschien de wijziging van de lastenverdeling, als dat een gevolg is van een wijziging van de aandelen. Daar moeten de 15 ermee akkoord gaan, tenzij deze een secundair gevolg zijn van werken EN correct gemotiveerd werden (verslag van een expert).

Ook dient in principe het lastenboek, op basis waarvan de offertes zijn gemaakt, goedgekeurd geweest zijn tijdens de JAV 2011.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”