beslissing AV die niet conform basisakte is

bvdborgh
Topic Starter
Berichten: 1

beslissing AV die niet conform basisakte is

#1 , 24 apr 2012 17:51

Beste,

Op een Algemene vergadering voor een appartement in Brussel werd er beslist over de verdeling van de verdeling voor de kosten van gas en water (omdat de meters niet overal werken). Er werd beslist dat de dag van de opening van de elektriciteitsmeter te nemen als startdatum, wat heel arbitrair is. Wanneer ik in de basisakte kijk, zie ik dat het benodigde quorum hiervoor niet gehaald is. Betekent dit dat automatisch deze beslissing nietig is? Of is het eens door de AV, geldig? Waar kan ik protest aantekenen dat die beslissing niet geldig is?

alvast bedankt,

Bram

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pedro
Berichten: 735

#2 , 25 apr 2012 01:27

Beste,

Op een Algemene vergadering voor een appartement in Brussel werd er beslist over de verdeling van de verdeling voor de kosten van gas en water (omdat de meters niet overal werken). Er werd beslist dat de dag van de opening van de elektriciteitsmeter te nemen als startdatum, wat heel arbitrair is. Wanneer ik in de basisakte kijk, zie ik dat het benodigde quorum hiervoor niet gehaald is. Betekent dit dat automatisch deze beslissing nietig is? Of is het eens door de AV, geldig? Waar kan ik protest aantekenen dat die beslissing niet geldig is?

alvast bedankt,

Bram
Vooraleer u gaat voorhouden dat de beslissing niet rechtsgeldig werd genomen dient u na te gaan of de beslissing al dan niet met de door de wet voorziene gekwalificeerde meerderheid werd genomen.

U verwijst naar de bepalingen in de statuten, doch strengere bepalingen dienaangaande zijn sedert de gewijzigde wet van 2010 niet meer
aan de orde. Enkel de wettelijke meerderheden gelden.

Zo u dan nog meent dat de benodigde meerderheid niet werd gehaald, dient u binnen de door de wet voorziene termijn naar de vrederechter te stappen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”