wie moet de schade betalen?

dual
Topic Starter
Berichten: 56

wie moet de schade betalen?

#1 , 21 apr 2012 17:11

Na verschillende jaren gewacht te hebben gaat het plat-dak eindelijk hersteld worden( geïsoleerd) .
De verdelingen van de gerechtskosten en herstellingen zijn rond.
Wie moet de schade betalen die ik na zoveel jaren heb geleden?( Ik heb een bestek binnen laten maken en naar de syndicus gestuurd.)
De andere mede-eigenaars willen niets betalen.

Groetjes
Dual

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 22 apr 2012 08:05

De tegenpartij uiteraard. Dat hadden U of uw advocaat moeten vragen tijdens de gerechtsprocedure. Nu zal U daarvoor een nieuw geding dienen op te starten.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Pedro
Berichten: 735

#3 , 22 apr 2012 09:17

Na verschillende jaren gewacht te hebben gaat het plat-dak eindelijk hersteld worden( geïsoleerd) .
De verdelingen van de gerechtskosten en herstellingen zijn rond.
Wie moet de schade betalen die ik na zoveel jaren heb geleden?( Ik heb een bestek binnen laten maken en naar de syndicus gestuurd.)
De andere mede-eigenaars willen niets betalen.

Groetjes
Dual
Onder voorbehoud aangezien geen kennis van het dossier en geen inzage in de stukken, maar ik begrijp niet goed dat je raadsman idd. in de procedure geen gewag heeft gemaakt van mindergenot omwille van de schade (die uiteraard ook vergoed moet worden) veroorzaakt door een gemeenschappelijk deel. Bijkomend had voor de begroting ervan een gerechtsdeskundige kunnen worden aangesteld.

Nu zal je idd. een nieuwe procedure moeten voeren.

Er kan nog worden getracht om vooralsnog tot een minnelijk akkoord te komen maar dan dient dit het voorwerp van een dagordepunt uit te maken waarover de AV dient te beslissen. Weigert zij enige vrijwillige tussenkomst, waarbij op basis van je melding dat de andere eigenaars niet willen betalen de kans groot is, dan zal je dus de rechter moeten vatten.

Niet onbelangrijk binnen dit dossier is het gegeven of deze kwestie al dan niet werd aangegeven aan de blokpolis van het gebouw?

Afhankelijk van de oorzaak van de schade (sleet? accidenteel feit?...) zou het misschien kunnen dat de verzekeraar (gedeeltelijk) tussenkomt.

Vraag dit dus na aan de syndicus en 'eis' dat hij dit vooralsnog doet. Wil de verzekeraar niet tussenkomen, dan dient hij dit maar aan de hand van een brief van de verzekeraar te bewijzen.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”