Bloembakken aan het terras

midyl
Topic Starter
Berichten: 2

Bloembakken aan het terras

#1 , 16 apr 2012 21:31

Ik zou graag bloembakken hangen aan de buitenkant van mijn terras. Mijn gebuur zegt dat dit niet toegelaten is. Bij nazicht van het huisreglement heb ik hierover niets gevonden. Kan men mij dit verbieden ?
Groetjes,
Midyl

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 16 apr 2012 21:35

Hangen die bloembakken boven de openbare weg of boven (uw) privé grond?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

midyl
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 16 apr 2012 21:39

Ik woon op het derde verdiep en onder het terras is een groot grasperk van de gemeente.

Reclame

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#4 , 17 apr 2012 10:09

Het hangen van bloembakken aan de buitenkant is in principe verboden, tenzij de gemeente (verkavelingsvergunning, bo<wubvergunning, ...) of de VME (statuten, beslissing AV, ... ) het uitdrukkelijk toestaan.

De buitengevel is een verantwoordelijkheid van de VME.

Bloembakken aan de buitenkant zijn in principe bevestigd met haken, kunnen loskomen en vallen.
Wie is verantwoordelijk voor de aangerichte schade van een bloembak die van het 3de verdiep valt op een voorbijganger?

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 17 apr 2012 12:11

Lees er de basisakte op na. Het huisregelement is een intern dokument waarin waarschijnlijk niets zal staan over de gevel.
Dat zal echter wel staan in de basisakte. Mogelijks zal daarin staan dat er niets aan de gevel mag worden veranderd of opgehangen. Specifiek van bloembakken zal je daarin waarchijnlijk niets vinden.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”