beslissing algemene vergadering wijzigen

Anke1984
Topic Starter
Berichten: 1

beslissing algemene vergadering wijzigen

#1 , 16 apr 2012 15:37

Ik zal even de situatie schetsen.

Wij wonen in een gebouw met 3 appartementen en een garage die verhuurd wordt
door een 4de eigenaar.
De eigenares van het appartement op de tweede verdieping beweert dat ze al 10 jaar met een vochtprobleem zit doordat de achtergevel stuk is.
Dit terwijl noch wij noch de eigenaars van de eerste verdieping last hebben van vocht.

Op de laatste algemene vergadering eiste de eigenares van de tweede verdieping dat de volledige achtergevel werd gerenoveerd.
De rest van ons was echter niet overtuigd dat dit noodzakelijk was en stelde een herstelling voor van de leiën die stuk zijn.
Na veel discussie is er uiteindelijk een compromis gesloten.
Er zou in eerste instantie een herstelling worden uitgevoerd en de syndicus zou het vocht komen opmeten.
Als volgend jaar zou blijken dat er een verbetering van het probleem is zou er geen renovatie komen, als het probleem hetzelfde is of verslechterd zouden we allemaal akkoord gaan met een volledige renovatie. (in januari zou er een tweede vochtmeting komen)

Bij de vochtmeting is gebleken dat er helemaal geen sprake is van een vochtprobleem. De muren in het appartement op de tweede verdieping bleken kurkdroog te zijn.

Nu vroeg ik mij af of wij alsnog een schrijven dienen te richten aan de syndicus om de beslissing van de algemene vergadering te wijzigen?
En zo ja, moet dit binnen een bepaalde termijn na ontvangst van het verslag van de algemene vergadering?
In de wet op de mede- eigendom vind ik namelijk enkel terug dat men een beslissing van de algemene vergadering kan wijzigen door een geding te starten voor de rechter en dit binnen de drie maanden.(dit lijkt mij in dit geval een beetje verregaand)

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding