domicilie delen

cyclodries
Topic Starter
Berichten: 3

domicilie delen

#1 , 13 apr 2012 11:34

Beste mensen,

Is het mogelijk om een klein appartement te delen, niet in ruimte maar in tijd?
Beiden zijn inwonend, maar persoon A in de week en persoon B in de weekends? kan dit officieel?
Ik zou namelijk mijn domicilie niet willen veranderen, ik wil dat namelijk niet OP mijn werkplaats willen zetten.

mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 16 apr 2012 08:15

domicilie heeft niet echt iets met mede-eigendom & nabuurschap te maken.

Domicilie is de "vaste" verblijfplaats. Het kan zijn dat je een minderheid van de week op een plaats verblijft, maar dit toch voor jou de vaste verblijfplaats is, bvb om werk-redenen. Domicilie probeer ik altijd zo uit te leggen: moest je nu ziek vallen, waar zou je in je bed kruipen als je 2 weken thuis zou moeten blijven liggen?

Het kan dus zijn dat 2 mensen elkaar nooit zien op een plaats, maar wel degelijk beide daar gedomicilieerd zijn. Die zijn dan beide voltijds daar gedomicilieerd, maar verblijven in de praktijk mss nooit samen.


(je laatste zin versta ik niet: waarom zou je je domicilie OP je werkplaats moeten zetten?)

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”