Boze buurman/buurvrouw in mijn gang..

Franciscus
Berichten: 38596

Re: Boze buurman/buurvrouw in mijn gang..

#16 , 13 apr 2012 11:54

Niet juist
als overtreding ELKE vorm van overlast.
Wie beslist de vaststeller... op basis van zijn ervaring en aanvoelen. Wordt vb omschreven wij stonden op 30 meter van de personen en hoorde deze roepen en tieren.
Deze bleven roepen en tieren zelfs na verschillende aanmaningen om stil te zijn.
Verstoren openbare orde is niet alleen lawaai maken.

Door elektronisch versterkte muziek wel dat wordt in dbA gemeten tegenover het achtergrondgeluid.
Bij mijn weten volstaat ÉÉN reeks van metingen. Dat er een tijdspanne van een uur moet zijn??? niet bij mijn weten.


Verder is er nog de regelgeving inzake lawaai op de werkplaats en lawaai die machines mogen produceren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#17 , 13 apr 2012 12:26

.
Bij mijn weten volstaat ÉÉN reeks van metingen. Dat er een tijdspanne van een uur moet zijn??? niet bij mijn weten.

.
Daarvan is toch sprake bij metingen op festivals, en in dancings of cafe's , waar vanaf nu nog max 100 Db mag gespeeld worden?

Franciscus
Berichten: 38596

#18 , 13 apr 2012 12:56

Binnen of buiten de instelling in een arbeidsrelatie ?....want de arbeidswetgeving spreekt,dacht ik, nog altijd van 90 dbA .
Kan blijkbaar op dit ogenblik de juiste wetgeving niet vinden....

Reclame

savermeulen
Topic Starter
Berichten: 17

#19 , 13 apr 2012 14:04

Volgens de milieupolitie volstaat 1 meting, MAAR bestaat er ook wetgeving ten aanzien van gebruik eigen woonst..

Franciscus
Berichten: 38596

#20 , 13 apr 2012 15:21

Geen probleem als dat elektronisch versterkte muziek is. Er is uiteraard ook een referentiemeting nodig om het achtergrondgeluid te bepalen.
Echter als het door contactgeluid komt is het een ander verhaal. Dan is er in het verleden (oude huizen) een constructie die vb met draagbalken buur overeenkomt en zo de muziek doorgeeft.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”