doorgang via buren

Patrick Van Dyck
Topic Starter
Berichten: 1

doorgang via buren

#1 , 09 apr 2012 21:11

ik heb onlangs een appartement (gelijksvloer, gesloten bebouwing) gekocht, waarbij een tuin is.
In deze tuin was een poortje voorzien, waar men via dit poortje naar de garages kon van de buren,
die een halfopen bebouwing hebben, en dus achterin hun tuin/garages geraken.

Momenteel woon ik er nog niet, maar toen ik van het weekend nog eens ging kijken,
bleek er plotseling een schutting gebouwd te zijn tegen de omheining, en dus ook voor dit poortje.

Nu kan ik niet meer via dit poortje bv. met mijn fiets in de tuin, om deze in het tuinhuis te zetten.
Het appartement is gebouwd in 2008, en de vorige eigenaars (eerste bewoners) hadden een
mondeling akkoord met de 3 eigenaars van de woning (3 appartementen) ernaast.

Blijkt deze omheining op de kosten van 1 persoon geplaatst te zijn, nl. de eigenares van het bovenste
appartement.

Vraag is natuurlijk mag dit? En heeft zij zeggenschap over de gelijksvloer en tuin + garages?
Is er toevallig geen verworven recht of zoiets, aangezien dit de voorbije jaren wel werd toegelaten?
En mag de omheining vlak tegen de perceelgrens staan? Zonder onderling overleg dacht ik
dit op 30 of 50 cm van de perceelgrens moest staan? Bij het plaatsen van die omheining is zijn
er ook stenen en dergelijke in mijn tuin gelegd, die ze bij het bouwen van die omheining hebben verwijderd.

Alvast bedankt voor jullie hulp,

Patrick

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 09 apr 2012 21:22

U hebt geen recht van doorgang via de tuin van uw buren (zie notariële akte)?
Dan mogen ze die doorgang afsluiten.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”