recht van bewoning bij verkoop huis

emgie
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Tienen

recht van bewoning bij verkoop huis

#1 , 23 feb 2007 11:32

Hoi,

ik zou graag een huis kopen via een (gedwongen) openbare verkoop. De notaris heeft reeds afgelezen dat de huidige bewoonster de woning bewoont zonder "recht of titel", maw kan ze geen geregistreerd huurcontract voorleggen. Er zijn 2 eigenaars zijn (die geen partner zijn) en de huidige bewoonster is de dochter van ??n van de eigenaars.

Kan deze bewoonster toch nog voor problemen zorgen indien zij een niet-geregistreerd huurcontract voorlegt? Kan het zijn dat zij recht van woonst heeft, ook al is er geen huurcontract? Indien ja, is er dan iets tegen te beginnen? Kan ik de notaris vragen een clausule op te nemen in de verkoopsakte waarbij:
- de notaris zich ertoe verbindt de uitzetting op zich te nemen en
- de verkoop geannuleerd wordt indien de bewoonster niet verhuisd is binnen 1 maand?

Bedankt!
Emgie
Laatst gewijzigd door emgie op 23 feb 2007 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lvddaele
Berichten: 6

#2 , 23 feb 2007 12:38

ik denk niet dat je bij een openbare verkoop speciale clausules kan laten opnemen in de akte, het is te nemen of te laten.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”