Oplevering nieuwbouw

simpel
Topic Starter
Berichten: 7
Locatie: Willebroek

Oplevering nieuwbouw

#1 , 22 feb 2007 20:05

Als eigenaar van een appartement in een nieuw appartementengebouw met 21 kavels en ??n handelszaak, heb ik de volgende vragen:
-Na bijna twee en een half jaar wonen, zullen de gemeenschappelijke delen eindelijk voorlopig opgeleverd worden begin maart. Als leek had ik graag informatie gekregen hoe dat juist dient te gebeuren. Welke rechten en plichten hebben wij als eigenaar ?, moeten er documenten getekend worden en door wie ? Zijn er andere zaken waar we moeten op letten( aangezien bouwheer en architect onder ??n hoedje spelen en niet altijd even eerlijk zijn.
- Na de voorlopige oplevering van de gemeenschappelijke delen, kan of moet elk appartement definitief opgeleverd worden. Is dit zo en hoe moet dit gebeuren ?, en wie moet het initiatief nemen en wanneer?
- In verband met de brandverzekering, is het normaal dat wij reeds 2 1/2 jaar de volledige verzekering betalen, ook al zijn de gemeensch. delen niet opgeleverd ?, of is een gedeelte te betalen door de bouwheer.
Bedankt voor de informatie
Simpel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
consulent
Berichten: 102

#2 , 22 feb 2007 21:59

Als eigenaar van een appartement in een nieuw appartementengebouw met 21 kavels en ??n handelszaak, heb ik de volgende vragen:
-Na bijna twee en een half jaar wonen, zullen de gemeenschappelijke delen eindelijk voorlopig opgeleverd worden begin maart. Als leek had ik graag informatie gekregen hoe dat juist dient te gebeuren. Welke rechten en plichten hebben wij als eigenaar ?, moeten er documenten getekend worden en door wie ? Zijn er andere zaken waar we moeten op letten( aangezien bouwheer en architect onder ??n hoedje spelen en niet altijd even eerlijk zijn.
- Na de voorlopige oplevering van de gemeenschappelijke delen, kan of moet elk appartement definitief opgeleverd worden. Is dit zo en hoe moet dit gebeuren ?, en wie moet het initiatief nemen en wanneer?
- In verband met de brandverzekering, is het normaal dat wij reeds 2 1/2 jaar de volledige verzekering betalen, ook al zijn de gemeensch. delen niet opgeleverd ?, of is een gedeelte te betalen door de bouwheer.
Bedankt voor de informatie
Simpel
Beste,

Werd er al een algemene vergadering gehouden waarop een syndicus werd aangesteld? Of werd in de statuten een voorlopig syndicus aangesteld? De syndicus is de gemandateerde voor de VME en handelt normaal de oplevering gemene delen af. Indien geen syndicus, dan kan u er best als eigenaar bij zijn als de rondgang plaatsvindt. Zodanig kan u uw opmerkingen doorgeven/aanbrengen. De "mankementen" worden genoteerd (best de zichtbare ook op foto vastleggen) op een PV. Partijen tekenen dit document. De bouwheer,... heeft dan normaal een jaar om de gebreken op te lossen. Binnen het jaar na de voorlopige oplevering vindt de definitieve oplevering plaats. Vanaf dan begint de "garantietermijn" te lopen. Als u uw e-mailadres via persoonlijk bericht naar mij doorstuurt, dan zal ik u een voorbeelddocument van voorlopige oplevering doorsturen met een beknopte uitleg er bij.

Mvg.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”