Nachtlawaai van café

1seppe
Topic Starter
Berichten: 3

Nachtlawaai van café

#1 , 31 mar 2012 22:22

hallo iedereen,

Ik ga jullie even kort de situatie schetsen : ik ben eigenaar en wonende op een appartement op het 3e verdiep. Op het gelijksvloers is een taverne / café .
Elk weekend staat de muziek heel hard , je voelt soms de ''beat '' in je lichaam.
Ik heb al enkele keren de politie gebeld omdat het om 3u , 4u , 5u en later s nachts nog steeds aan de gang is, resultaat ik kan onmogelijk slapen.
Ik zeg nooit mijn naam bij het telefonisch contact daar ik bang ben van de reacties van de uitbaters van het café , die kunnen nogal opvliegend zijn . Zodra de politie weg is zetten ze de muziet opnieuw loei hard .
Als ik dan nog eens bel zegt de politie : 'we zijn nog maar geweest '
Ook alle andere buren hebben schrik van de uitbaters.
Mijn vraag is nu wat kunnen we nog doen ?
Is het niet zo dat na een bepaald aanval verwittigingen van de politie de debetreffende zaak gesloten wordt ?

Ik heb heb gezondheids problemen , ik lijd aan MS dus ik lijd er echt heel erg onder.
Wat kan ik hier tegen doen?
Heb ooit eens met die mensen proberen te praten en dat draaide uit op dreigementen en duwen naar me.

Seppe

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 apr 2012 11:46

Als jij uw naam niet zegt en geen officiele klacht neerlegt, zal er niet veel gebeuren.
Spreek af met de andere bewoners van het gebouw, om een gezamelijke klacht neer te leggen. Ga naar uw burgemeester en leg hem het probleem uit. HET ZIJN BINNENKORT VERKIEZINGEN, en dan ronselen ze stemmen door goodwill.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 01 apr 2012 19:33

Politie zal in zo'n geval ambtshalve optreden.
Controle van achtergrondlawaai en elektronisch versterkte muziek.
Indien uitbater zich daar niet aan houdt kan een officier van bestuurlijke politie (commissaris) zonder meer wegens overlast de zaak sluiten.
Na enkele malen PV inzake overschrijding geluidsnormen kan een officier gerechtelijke politie ( andere bevoegdheid commissaris of hoofdinspecteur)de installatie in beslag nemen hangende verbeurdverklaring.
Burgemeester kan indien voorzien ook de tijdelijke sluiting in WE of gedurende een bepaalde periode tot verplichte sluiting overgaan.
Boetes kunnen hoog oplopen. Zowel uitbater als personeel als gasten kunnen in overtreding genomen worden indien ze na een sluitingsuur nog in de zaak zijn.

Reclame

1seppe
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 10 apr 2012 19:56

Hartelijk dank aan beiden. :wink:

Wou ook nog aan de moderator even sorry zeggen dat ik per ongeluk 2 zelfde bericht gepost heb , maar heb bog niet helemaal door hoe het hier exact werkt om iets te plaatsen en waar etc.

Hoe meer ik hier ga lezen en bekijken des te beter ik ermee overweg zal kunnen dus sorry voor de eventuele overlast aan werk die u bezorgde

Seppe

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”