licht overlast

honneponneke
Topic Starter
Berichten: 11

licht overlast

#1 , 29 mar 2012 13:22

hallo,
ik woon over een fabriek, sinds een goei week brand er iedere nacht een felle lamp op het dak van één van hun gebouwen, deze lamp is ongeveer 100 meter van mijn huis verwijdert en schijnt binnen in mijn keuken en vooral in mijn slaapkamer, met mijn gordijnen toe is het in mijn kamer niet meer donker maar schemert het er meer, ik word dikwijls midden in de nacht wakker omdat het precies ochtend begint te worden. ook iedere keer keer ik mijn keuken raam passeer schijnt da licht in mijn ogen waardoor ik effe vlekken zie (vergelijkbaar met wanneer ge naar de zon ziet). mag zo een felle lamp wel branden? ik weet niet waarvoor ze dient, ze verlicht de parking waar de werknemers hun auto's plaatsen en ook de laad en los zone van de camions maar daar word tussen 18u en 8u niet gewerkt.

groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 29 mar 2012 15:23

Praat eens met iemand van de onderhoudsdienst van de fabriek.
Door die lamp een ietsje te verdraaien is het probleem mogelijks opgelost.

honneponneke
Topic Starter
Berichten: 11

#3 , 29 mar 2012 15:45

dan zou het probleem voor mij inderdaad opgelost zijn maar dan zitten men buren met de last.
kben wel van plan om is op hunnen bureau te gaan horen of ze er iets aan willen veranderen maar zou eerst willen weten of ze zo een felle lamp wel mogen gebruiken.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 29 mar 2012 15:47

Kan als overlast beschouwd worden ...lichtpollutie...
Idd eens gaan praten .... dat ze alleen hun terrein verlichten en niet daarbuiten.
Vb lampen langs de kant van hun terrein plaatsen en naar binnen laten schijnen?

eylis
Berichten: 8836

#5 , 29 mar 2012 15:49

gebeurt er in de tuin nooit een ongelukje met een proppenschieter door de kindjes? :mrgreen:

Justiceseeker
Berichten: 354

#6 , 29 mar 2012 16:39

Kan als overlast beschouwd worden ...lichtpollutie...
Vlarem-II

art. 4.6.0.1 Onverminderd andere reglementaire bepalingen treft de exploitant de nodige maatregelen om lichthinder te voorkomen.

art. 4.6.0.2 Het gebruik en de intensiteit van lichtbronnen in open lucht zijn beperkt tot de noodwendigheden inzake uitbating en veiligheid. De verlicht is dermate geconcipieerd dat niet-funtionele lichtoverdracht naar de omgeving MAXIMAAL wordt beperkt.

art. 4.6.0.3 Klemtoonverlichting mag (uitsluitend) gericht zijn op de inrichting of onderdelen ervan... .

Idd eens gaan praten .... dat ze alleen hun terrein verlichten en niet daarbuiten.
Vb lampen langs de kant van hun terrein plaatsen en naar binnen laten schijnen?

Misschien zwaardere gordijnen door hen gesponsord, eisen? :-)

Justiceseeker

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”