Gebruiksrecht tuin

A.N.
Topic Starter
Berichten: 3

Gebruiksrecht tuin

#1 , 25 mar 2012 14:55

Ik woon in een gebouw met 8 appartementen op een gelijkvloerappartement met een gemeenschappelijke tuin. In de basisakte staat dat de tuin jaarlijks op de algemene vergadering toegekend wordt aan één van de twee gelijkvloerappartementen. Deze tuin is al sinds jaren toegekend aan mijn appartement en aangezien het andere appartement een huurappartement is heeft de eigenaar ( voorlopig) geen interesse.

Aangezien de tuin altijd al toegewezen is geweest aan mijn appartement en ik graag wat werken wil uitvoeren in deze tuin zou ik graag toch meer zekerheid krijgen over het gebruik. Is er een manier waarop ik er voor zorgen dat deze toewijzing niet meer jaarlijks kan veranderen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 25 mar 2012 15:46

Door op een AV een aanpassing van de basisakte te vragen. Zal wel volledig op kosten zijn.

A.N.
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 26 mar 2012 00:53

Bedankt voor het antwoord. Ik vroeg mij nog af of het feit dat de tuin al reeds mee dan 30jaar toegewezen is aan mijn appartement een wettelijke reden is om het gebruiksrecht volledig te verkrijgen?

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 26 mar 2012 11:20

Denk het niet, omdat de toewijzing ieder jaar opnieuw wordt gedaan.
Die 30 jarige termijn is er alleen indien het om een stilzwijgend gebruik zou gaan.

A.N.
Topic Starter
Berichten: 3

#5 , 11 apr 2012 13:27

Bedankt voor het antwoord!

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”