levenslang huurcontract ontbinden

bonfire
Topic Starter
Berichten: 3

levenslang huurcontract ontbinden

#1 , 18 mar 2012 19:15

Om latere successie te vermijden hebben mijn vrouw (65 jaar) en haar broer een "levenslang huurcontract" opgesteld (notarieel ) bij de aankoop van een huis.In deze overeenkomst werd vastgelegd dat de ruwbouw van ons deel door ons betaald werd en dat deze som de "huur voor de rest van ons leven "betaald zou zijn.Ook mochten we als we weg zouden willen het huis verder verhuren.Dit contract geldt ook voor mij.(60jaar)
Nu is er onenigheid gekomen en willen haar broer en zijn vrouw dit contract ontbinden.
Hoe gaat dit aflopen?
Er gaan ons nu ook kosten ontstaan die niet zouden zijn ontstaan als zij dit verdrag niet voortijdig hadden willen ontbinden.Bestaat daar een recht op schadeloosstelling?
Alvast HEEL erg bedankt voor de moeite!!!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 18 mar 2012 20:10

Om latere successie te vermijden !
Loopt meestal slecht af.

bonfire
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 18 mar 2012 20:47

dat kan wel zijn maar dan zijn mijn vrouw en ik er niet meer........die broer wilde het zo......

Reclame

bonfire
Topic Starter
Berichten: 3

#4 , 24 mar 2012 19:23

ik heb een uitspraak van cassatie gevonden waarin gezegd wordt dat de "verhuurder" bij verbreking van het contract (wat eigenlijk dus niet gaat vanwege levenslang) er een flink deel van de betaalde huur terugbetaald moet gaan worden....heeft iemand hier ervaring mee????

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”