achter mijn huis werd enorme berg zand gegooid

Mickey1975
Topic Starter
Berichten: 2

achter mijn huis werd enorme berg zand gegooid

#1 , 16 mar 2012 19:01

Hallo,

Achter mijn huis is een hoge berg zand gegooid. Het terrein was mij verteld als groene zone, maar is aangekocht door een bedrijf. Ze gaan verderop gebouwen zetten, maar de grond achter mijn huis gaan ze niet gebruiken of als het groene zone is mogen ze ze niet gebruiken. Ze hebben die grond daar wel helemaal afgegraven en hoge bergen zand achter mijn tuin gelegd. Mijn tuinhekken zijn 2m hoog en de bergen steken er nog veel boven uit. De rupsbandvoertuigen die erop staan zouden nog wel verdwijnen, maar de berg zou daar gewoon blijven liggen, niemand heeft er plannen mee. Mijn vraag is nu mag dit zomaar? Want wij leven nu net op een vuilnisbelt zo. En ook ik mocht mijn hekken niet hoger dan 2m maken door een reglement van de gemeente hier, maar een berg zand mag dan wel hoger zijn? Ik heb er foto's van, maar zie geen manier om die hier te plaatsen. Maar op de foto zou je kunnen zien dat mijn houten hekken in de tuin staan met daarachter een immens hoge berg zand met daarbovenop nog eens rupsbandvoertuigen...echt geen zicht...en als die berg niet stabiel staat kan het ook nog eens allemaal in mijn tuin terechtkomen bovenop mijn kinderen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki
Berichten: 6870

#2 , 16 mar 2012 19:15

Bij de gemeente eens vragen of er geen sprake is van een bouwovertreding?

Mickey1975
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 16 mar 2012 19:46

Bouwovertreding, maar het is niet eens een bouwwerk en het is ook geen bouwgrond...

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#4 , 16 mar 2012 20:01

Uit de codex ruimtelijke ordening:
Art. 4.2.1. Niemand mag zonder voorafgaande stedenbouwkundige vergunning:
4° het reliëf van de bodem aanmerkelijk wijzigen, onder meer door de bodem aan te vullen, op te hogen, uit te graven of uit te diepen waarbij de aard of de functie van het terrein wijzigt

vtec
Berichten: 170

#5 , 16 mar 2012 22:12

advies aan Topic Starter : haal de naam van het bedrijf weg en vervang door bvb. X. Het onverkort weergeven van (bedrijfs)namen strookt niet met de richtlijnen van dit forum enerzijds en het kan zich nog tegen je keren anderzijds.
De naam van het bedrijf geeft overigens geen extra info aan de posters hier die op je vraag willen antwoorden en helpen zoals Turaki.

Franciscus
Berichten: 38587

#6 , 16 mar 2012 22:32

Van wie is dat terrein?
Groene zone dan staat het ook zo ingekleurd in het gewestplan.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#7 , 17 mar 2012 10:38

Mogelijks is het maar een tijdelijke opslag gedurende bouwwerken, maar zelfs hiervoor er een vergunning nodig. Neem kontakt op met de bouwdienst van uw gemeente. Zij kunnen u zeggen wat er is vergund en wat niet. En dat die rupsbandvoertuigen voor u echt geen zicht zijn doet niet terzake, alhoewel kleine jongentjes dat wel zeer intressant en spannend zullen vinden. Kwestie van ïntrepetatie.

Vandebos
Berichten: 16087

#8 , 17 mar 2012 11:32

Is dat in Muizen?

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”