werkkapitaal

rule
Topic Starter
Berichten: 29

Re: werkkapitaal

#16 , 20 mar 2012 13:34

Wat er mij zwaar op de maag blijt liggen, is het feit dat er op de infovergadering door de voorzitter van de RME gezegd werd dat alle facturen moeten betaald te worden.
Bij mijn vraag aan de syndicus (per e-mail) omdat ik, en nog andere eigenaar met mij de uiteenzetting van de "balans" niet verstaan. Alles wordt in een pot gestoken.
Bij navraag zeg men "dit zit hier in". Ik had graag een gedetailleerd rekening gekregen.
Ik heb er de syndicus op gewezen dat het allemaal geen boekhouders zijn!
Het antwoord van de syndicus (e-mail) was; " Als ik geen balans kan interepteren, het natuurlijk ook niet kan begrijpen".

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
NLBN
Berichten: 58

#17 , 20 mar 2012 22:31

" op de infovergadering van de Voorzitter van de RME " : het werk van de RME is de syndicus te controleren en niet om op een infovergadering te zeggen dat de facturen moeten betaald worden.

BALANS : is het een "hand made " balans dat ze zelf samengeraapt hebbn of zijn het de authentieke balansgegevens ? m.a.w. bestaat er een dubbele boekhouding( alhoewel nog niet wettelijk verplicht wegens het uitblijven van een Koninklijk Besluit ).

a propos : je moet geen boekhouder zijn om aan de syndicus te vragen detail te geven van een post van de balans, maar eerst zou ik willen weten a) zijn er >20 kavels ? en b) zie eerst mijn vraag over " balans "

grtjs

Boregard
Berichten: 245

#18 , 21 mar 2012 15:19

Luc, wat een vraag.
Misschien weet je nog dat ik een klacht indiende tegen een syndicus.
Opgehaalde sommen voor de lift kwamen niet in het reservefonds maar op een spaarrekening gezet ????
Hiervan was geen spoor te vinden. De verklaring werd aangenomen door de juridisch accessor.
Langs het RF werd wel de verzekering voor het gebouw betaald. (bedrag onbekend voor de M-E.
Zo waren er nog een paar andere (wanbetaler heeft een reseve opgebouwd, de voorbereiding van de vergadering werd aanzien als het verslag van deze vergadering, enz...)
Bij de komende AV zal er geen verbetering zijn. Dit is te merken aan de uitnodiging en het nieuwe voorgestelde contract met de syndicus waar artikelen van de nieuwe wet wel aangehaald worden. Die van toepassing op de AV schijnen niet te bestaan.
Enige oplossing rechtbank. Ik maak geen kosten meer
Er is maar 1 goed: kennis
en er is maar 1 kwaad: onwetendheid
:arrow: Socrates

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”