dakschade

jean pierre1950
Topic Starter
Berichten: 194

dakschade

#1 , 11 mar 2012 12:13

Ons dak geeft schade opgelopen bij een storm(al 5 maal), wij hebben de bouwheer in gebreke gesteld, zonder gevolg. De Dakwerker van de bouwheer laat niks van zich horen. Hebben het ook aangegeven aan de verzekering. Voor een bestek te krijgen hebben we een ander dakwerker moet contacteren.
Als we een andere dakwerker laten die herstellingen doen verliezen we dan niet onze rechten tegenover de bouwheer?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 mar 2012 14:45

Indien het dak nog onder waarborg staat (10 jaar) kan u niet een andere dakdekker laten herstellen, zonder het risicoi te lopen die waarborg te verliezen.
Als bouwheer en aannemer het laten afweten, zal u via vrederechter moeten gaan.

jean pierre1950
Topic Starter
Berichten: 194

#3 , 11 mar 2012 18:54

Wie moeten we in feite aanvallen?
De Bouwheer die in feite gans de verkaveling geeft gedaan?
De hoofdaannemer die enkel voor de bouwheer werkt?
Of de dakwerker waar wij geen enkel contact mee hebben?

Reclame

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 11 mar 2012 19:57

Volgens mij dien je de bouwheer aan te pakken. Alle anderen werkten in zijn opdracht.
Gezien het stormschade is: wat zegt uw verzekering?

jean pierre1950
Topic Starter
Berichten: 194

#5 , 11 mar 2012 20:46

Het is de tweede maal dat het aangegeven is aan de verzekering, de andere keren geeft de dakwerker of de hoofd aannemer de pannen opnieuw op zijn plaats gelegd. Ik wil ook niet de verzekering waker schudden! Want als ze ontdekken dat er gemiddeld een schade geval per jaar zou gebeuren wat dan !

Nachtuil
Berichten: 92

#6 , 11 mar 2012 21:12

Het is de tweede maal dat het aangegeven is aan de verzekering, de andere keren geeft de dakwerker of de hoofd aannemer de pannen opnieuw op zijn plaats gelegd. Ik wil ook niet de verzekering waker schudden! Want als ze ontdekken dat er gemiddeld een schade geval per jaar zou gebeuren wat dan !
Als er elk jaar een schadegeval is, is er waarschijnlijk sprake van een fout.
Laat die vaststellen door een expert. De verzekering lijkt me in deze aan jouw kant te staan.

Het alternatief: elk jaar zelf de kosten betalen of procederen...

jean pierre1950
Topic Starter
Berichten: 194

#7 , 12 mar 2012 20:53

waar vind je een goede expert?
kust Brugge

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”