Opstellen van dagorde van de AV.

TELENET
Topic Starter
Berichten: 78

Opstellen van dagorde van de AV.

#1 , 11 mar 2012 11:42

Beste leden,
Onlangs heb ik op dit forum veel gelezen over de inhoud van de dagorde en de notule van een AV.
De verstandhouding en de werking tussen onze RvM en onze syndicus zijn uitstekend.
Maar spijtig genoeg heeft die mens veel werk en is nogal slordig met het opstellen van de uitnodigingen.
Op de dagorde van de uitnodiging dat de mede-eigenaars onlangs ontvangen hebben staan de punten vermeld zonder bijkomende uitleg of vermelding waar de bijhorende documenten kunnen geraadpleegd worden.
Bijvoorbeeld: "evaluatie strike toepassing van het intern reglement", zonder meer.
De beoordeling kan positief zijn, maar ook negatief.
Als lid van de RvM maak ik mij zorgen en wil problemen vermijden.
Kan er dan gestemd worden over een oplossing? , of is het gewoon informatief? .
Moet er niet vermeld worden voor dit punt:""evaluatie en stemming ....." om geen problemen en interpretaties te hebben met het opstellen van de PV van de AV? .
Graag u advies.
Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 mar 2012 12:30

Staat er iets over een "strike" in het reglement van interne orde?
Indien ja, dan lijkt mij dat duidelijk genoeg om over te kunnen debatteren. Als er staat "evaluatie" dan kan er positief of negatief gestemd worden over het al dan niet plaatsvinden van een evaluatie. Er kan natuurlijk wel een meer precieze vraag gesteld worden, bv. de evaluatie door een comité van de "strike"-toepassing.
Als het gaat om een aanpassing van de "strike", kan dat niet gestemd worden bij dat punt.

TELENET
Topic Starter
Berichten: 78

#3 , 11 mar 2012 16:06

Sorry Float,
Ik heb een fout gemaakt in die text.
Het punt is "evaluatie strikte toepassing van het intern reglement", en niet strike zoals vermeld in mijn bericht.
Als ik het goed begrijp kan er niet gestemd worden over een aanpassing van het intern reglement.
Bedankt voor u vlug antwoord.
Mvg.

Reclame

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#4 , 11 mar 2012 16:39

Inderdaad. Een evaluatie is geen aanpassing. Er kan wel de opdracht gegeven worden dat "dit de evaluatie is" en naar de volgende AV een voorstel wordt opgemaakt om zaken te wijzigingen zodat tegemoet wordt gekomen aan die evaluatie.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”