Blokpolis: Bewarende maatregel of daad van voorlopig beheer?

Nachtuil
Topic Starter
Berichten: 92

Blokpolis: Bewarende maatregel of daad van voorlopig beheer?

#1 , 06 mar 2012 19:11

De AV heeft een plafond van 2.500€ vastgelegd voor opdrachten en contracten waarvoor mededinging verplicht is, met uitzondering van bewarende maatregelen en daden van voorlopig beheer.

Omdat het gebouw een slechte schadestatistiek heeft, stelt de verzekeraar begin dit jaar voor om de vrijstelling drastisch te verhogen (van 240€ naar +/- 2000€) of anders de polis op te zeggen vanaf 1/1/2013.
(Volgende AV is ergens in mei.)

De syndicus gaat daarop in.
De premie van de verzekering is meer dan 2.500€.

(Vervolg laat zich al raden: er is een schadegeval boven de vroegere vrijstelling maar onder de nieuwe vrijstelling. Ten laste van de VME dus...)

Mijn vraag luidt: Is het akkoord van de syndicus een 'bewarende maatregel of daad van voorlopig beheer'?
Ik zou zeggen van niet, aangezien de maatschappij pas wil opzeggen vanaf 2013 en er in tussentijd nog een AV komt.

(Syndicus en makelaar lijken twee handen op 1 buik te zijn, maar dit terzijde.)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 09 mar 2012 19:55

Ik zie persoonlijk niet de hoogdringendheid van die beslissing in. Er is trouwens nog een AV tussen dus er kan een overeenkomst gesloten worden met een nieuwe maatschappij.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”