#2 , 29 feb 2012 15:25
Wij zitten ongeveer in hetzelfde schuitje (verander in uw uitleg het woord "appartement" door "garage" en het is een kopie van onze situatie). We hebben over de scheiding van de twee laatst in de vergadering ambras gehad. Eigenaar X verkocht een garage aan eigenaar Y en er was discussie over welke fractie van reserve/werkkapitaal mee in de verkoop mocht zitten (volgens mijzelf echter geen van beide). Intussen is dat formeel opgesplitst om dergelijke rotzooi in de toekomst te vermijden. Tegenwoordig moet het volgens mij, makkelijkst is om het op 2 rekeningen te zetten, een zichtrekening en een spaarboekje, dan is er geen discussie meer mogelijk. Zo lang er niemand wat op tegen heeft kan je volgens mij blijven werken zoals je wil, maar als er één eigenaar begint tegen te strubbelen zit het spel op de wagen. Maar beste naamgenoot, wat ik uit uw vraag opmaak is dat er geen van beide rekeningen aanwezig zijn. Hoe doen jullie dat dan als er kosten te betalen zijn (brandpolis, elektriciteit,...)? Dan elke keer met de hoed rond moeten gaan zou ik niet zien zitten, je kan aan de hand van de rekening van vorig jaar toch ongeveer schatten wat de kosten gaan zijn. Laat dat op voorhand betalen want anders moet er één mede-eigenaar (ik veronderstel de syndicus) zo gek zijn om dat allemaal voor te willen schieten.
Om dus op uw vraag te antwoorden: het kan volgens mij, maar ik kan me geen goede reden inbeelden om het niét te doen, behalve in uw eigen voet schieten.