centrale afzuiging appartement

lindeke
Topic Starter
Berichten: 14

centrale afzuiging appartement

#1 , 20 feb 2012 14:56

Ik bewoon een appartementsblok van 3 verdiepingen met 12 appartementen in totaal. Wij hebben verbruik van 7000 à 7500 kwh enkel en alleen vor het verbruik van de centrale afzuigingsinstallatie. Wij denken eraan een soort timer tussen te bouwen om deze permanente afzuiging s'nachts stil te leggen. Dat zou ook vele honderden euro's besparen. Onze syndicus stelt enkel een regelaar voor op halve kracht voor s'nachts uiteraard weer gekoppeld aan weer een kost. Waarschijnlijk draait deze afzuiging nu zelfs niet eens 100%. Dus mijn inziens is deze regelaar niet de oplossing om minder verbruik te hebben. Op mijn vraag of dit wettelijk mag worden uitgeschakeld s'nachts krijg ik geen antwoord. Nu draait dit 24u op 24u.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 20 feb 2012 15:00

De afzuiginstallatie mag wettelijk niet voor 100 percent worden stilgelegd. Tijdens de nacht wel "vertraagd".
Dit heeft te maken met de milieuwetgeving (die inderdaad tegelijkertijd "warm" en "koud" blaast).
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”