enkel aanwezigen beslissen, kan dit

dedupe
Topic Starter
Berichten: 13

enkel aanwezigen beslissen, kan dit

#1 , 17 feb 2012 16:53

Na de nodige problemen met wanbetaler, zie http://www.juridischforum.be/forum/view ... 39&t=28798 ,heeft de syndic nu een algemene extra vergadering belegd.
Je moet weten dat de syndic ontslag neemt, en aan een nieuwe syndic alles wil overdragen.
Ik denk dat het "te warm wordt onder zijn gat", temeer daar hij tekort is geschoten in zijn job.
De wanbetaler is intussen met de noorderzon verdwenen, en laat een enorme schuldenberg achter.
Op zijn appartement rust een inbeslagname, maar dit is niet genoeg om alle schulden te betalen.
De bank zal naar meer dan alle waarschijnlijkheid alles opeisen.
Wij zien dus nooit onze centen terug.
Op de algemene vergadering van medeeigenaars is hij dus ook nooit aanwezig. Niemand weet trouwens waar die pipo uithangt (zit heel waarschijnlijk terug in Polen)

De syndic heeft nu een algemene extra vergadering belegd, en dringt erop aan dat we aanwezig moeten zijn, en voegt er tevens aan toe, DAT ENKEL DE AANWEZIGEN ZULLEN BESLISSEN.
We wonen in een appart. gebouw met 3 appartementen en 3 eigenaars.
Op de vergadering zullen we dus met 2 aanwezig zijn.
Mijn vraag: is dit wettelijk en kan dit zomaar, daar er een andere syndic zal aangesteld worden ?
Ik dacht dat ALLE eigenaars moesten beslissen en akkoord zijn om een nieuwe syndic aan te stellen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 17 feb 2012 18:22

De syndicus heeft gelijk.
Enkel de ME, aanwezig of vertegenwoordigd tijdens de stemming van een punt, beslissen. Met een meerderheid van 50%+1, als het gaat om de aanstelling van een syndicus.

Franciscus
Berichten: 38592

#3 , 17 feb 2012 18:29

En zoals reeds gezegd procedure opstarten om appartement te verkopen om de kosten te dekken.
PS uiteraard ook zeer goed de rekeningen van de ex-syndicus nakijken of alles wel correct gebeurd is.

Reclame

dedupe
Topic Starter
Berichten: 13

#4 , 18 feb 2012 17:04

Bedankt voor antwoordt.
Dus 2 van de 3 eigenaars kunnen op de vergadering beslissen welke (professionele)syndicus er wordt aangesteld.

Nu zit ik nog met een vraagje.
Op de algemene vergadering vraagt de syndicus telkens om te tekenen voor ontlasting voor de rekeningen.
Mogen we nu tekenen voor ontlasting, daar de wanbetaler niets heeft betaald voor algemene onkosten?
Ik ben niet van plan om hiervoor te tekenen, en vraag me af wat daar de gevolgen van zijn.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”