Aanleg parking

Vandenplas
Topic Starter
Berichten: 2

Aanleg parking

#1 , 05 feb 2012 17:30

In onze gemeente Wijnegem (2110) is men zinnens een parking voor een 70 tal wagens te bouwen achter de herberg "de Swaen", op zich geen probleem daar de parking hoort in een "masterplan" waarbij o.a. de renovatie van het dorpsplein hoort en er aldaar tal van parkeerplaatsen zullen sneuvelen.
Ons probleem is de bereikbaarheid van die parking, voor de inrit wordt er een nieuwe straat aangelegd links van de herberg, voor de uitrit wordt een tot op heden doodlopende straat " Pastorijlaan" gebruikt.
Daar knelt het schoentje, wij als bewoners van de Pastorijlaan wensen onze doodlopende straat te behouden die nu voor 90% door fietsers en voetgangers gebruikt wordt.
Nu wordt nog een gedoogd beleid gehandhaafd waarbij bezoekers van het park, de herberg, het kerkhof en nog een 4 tal horecazaken de park dreef gebruiken als parking. Voor de nieuw te bouwen parking zou deze bestaande in en uitrit perfect kunnen behouden blijven, zodat er geen nieuwe weg hoeft aangelegd te worden en geen doodlopendestraat dien heraangelegd te worden. Gemeente trekt voor dit project een budget van 700.000€ uit !
In 2004 keurde Wijnegem en beheerplan goed waarin staat bouw parking voor 45 wagens bereikbaarheid parking via park dreef, getekend en goedgekeurd voor een periode van 20 jaar (tot 2024)

Weldra wordt er een bouwaanvraag ingediend en wensen wij als bewoners hier bezwaar tegen in te tekenen, hoe gaan wij hier best te werk ? Wie kan er bezwaar tekenen ( enkel bewoners of ook gebruikers, fietsers, voetgangers, parkbezoekers,...) ? Hoeveel bezwaarschriften zijn er nodig om de bouwaanvraag nietig te laten verklaren ?
Weldra zijn er gemeenteraads verkiezingen, kunnen wij dit zo lang rekken zodat deze legistratuur geen bevoegdheid meer heeft om de plannen toch goed te keuren ?

Graag uw advies
Mvg Luc

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sniper
Berichten: 780
Locatie: meetkerke

#2 , 05 feb 2012 17:57

ik voel hier het 'not in my backyard' syndroom opkomen
beter een slechte dag op zee,
dan een goede dag op het werk

Vandenplas
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 05 feb 2012 18:40

Gaat eerder over verkeers veiligheid en verkwisting van belastings geld...

Reclame

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#4 , 05 feb 2012 19:33

ik zie vooral whisfull thinking. Maar om te antwoorden op uw vraag.


1. Ik ben van Gent en kan bezwaar aantekenen tegen de bouwvergunning. Iedereen kan dat maar het moet relevant zijn.
2. U bent gemachtigd om iedere geldige procedure te gebruiken om de bouwvergunning aan te vechten. Hoelang dit duurt ?
Is kwestie van de inventiviteit van uw advocaat.
3. Zelfs één miljoen protesten kunnen geen bouwvergunning schorsen. Dat doet iemand anders wel. Of hij/zij bereid is te
kijken naar die protesten is een andere zaak.

Ik stel verder wel vast dat veel kritiek op gemeentebesturen niet altijd met d enagel op de kop is omdat men als burger veelal niet
over een totaalbeeld beschikt.
Wachten tot de verkiezingen. Er was een tijd dat de samenstelling van politieke partijen grondig door elkaar werd geschud. Vandaag
de dag heb ik het gevoel dat de diverse leidende (of lijdende) partijen veeal hun coaltie kunnen voortzetten en veranderingen de
laatste jaren gestagneerd zijn. Me dunkt dat dit kom omdat het ons niet veel meer kan schelen en we als burger meer en meer op ons eilandje leven
Die groeiende onverschilligheid is een gerredscap die wij zelf in de handen van ons bestuur leggen en waar zij gretig gebruik van maken
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”