afrekening ex-syndicus - nieuwe syndicus - decharge

sauvillers
Topic Starter
Berichten: 21

afrekening ex-syndicus - nieuwe syndicus - decharge

#1 , 04 feb 2012 14:46

Op 25/01/2011 zijn wij veranderd van syndicus. De ex-syndicus had een afrekening gemaakt, die totaal fout en onbegrijpbaar was.

De nieuwe professionele syndicus zou de boekhouding van de ex-syndicus nakijken en de nodige correcties aanbrengen. Maar blijkbaar heeft hij zonder slag of stoot, zelfs met de nodige gelukwensen en de verklaring dat er geen fouten gevonden waren, die afrekening naar voor gebracht op de AV. iedereen stemde voor behalve ikzelf. nadien ben ik die boekhouding van de ex-syndicus gaan inzien en heb wel een deel tekortkomingen gevonden. De nieuwe syndicus heeft met mijn opmerkingen niets gedaan.

Dit jaar op de vergadering van 26/01/2012, staat de decharge van de ex-syndicus op de agenda. Spijtig genoeg mag ik niets zeggen en wordt mij het woord ontnomen. Ik word gewoon monddood gemaakt, alhoewel ik de enige was die de boekhouding was gaan inkijken.

Wat kan ik hiertegen doen, en tegen wie moet ik mij richten, de ex-syndicus of de nieuwe professionele syndicus, die de boekhouding van de ex-syndicus aanvaard heeft, en er zijn afrekening had op gebaseerd ?

Dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#2 , 04 feb 2012 19:07

Zou ik morgen vragen om de tekortkomingen te omschrijven? Zo kan een betere inschatting gemaakt worden.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#3 , 04 feb 2012 19:34

Dit jaar op de vergadering van 26/01/2012, staat de decharge van de ex-syndicus op de agenda. Spijtig genoeg mag ik niets zeggen en wordt mij het woord ontnomen. Ik word gewoon monddood gemaakt, alhoewel ik de enige was die de boekhouding was gaan inkijken.
Kan u bewijzen dat u moest zwijgen? Zo ja, bij de rechter gaan en de AV laten vernietigen.
Wat heeft de rekencommissaris gezegd/geschreven?
Was het dezelfde als van de periode van de ex-syndicus?

Reclame

sauvillers
Topic Starter
Berichten: 21

#4 , 06 feb 2012 15:44

Zou ik morgen vragen om de tekortkomingen te omschrijven? Zo kan een betere inschatting gemaakt worden.
- de ex-syndicus rekent zonder verantwoording 2.26 € meer aan als vergoeding.
- in de begroting 2010 stelt de ex-syndicus dat hij een vergoeding vraagt van 18 € + 4.50 € forfait per kavel. Dit forfait omvat kosten voor bureelbenodigdheden, papier, inktpatronen ...., maar via de aankoopbonnetjes rekent hij die kosten nog eens aan ...
- het forfait omvat volgens de ex-syndicus ook de kosten van BA verzekering Syndicus; in de begroting 2011 staat dat niet meer, maar voor 2010 en 2011 verlaagt hij zijn forfait niet ...
- ik vraag hem om inlichtingen en hij stuurt die onnodig AANGETEKEND op. De kosten 6.67 € legt hij ten laste van de VME
- voor zijn laatste BAV nodigt hij iedereen uit met een onnodige aangetekend schrijven, alhoewel de uitnodiging via email voldoende was. De individuele toelatingen waren vroeger reeds getekend, en het systeem was ook gebruikt voor eerdere AV. Onnodige kosten : 75.74 €

- Er is ook nooit een schriftelijk contract getekend met de ex-syndicus.

sauvillers
Topic Starter
Berichten: 21

#5 , 06 feb 2012 16:01

Dit jaar op de vergadering van 26/01/2012, staat de decharge van de ex-syndicus op de agenda. Spijtig genoeg mag ik niets zeggen en wordt mij het woord ontnomen. Ik word gewoon monddood gemaakt, alhoewel ik de enige was die de boekhouding was gaan inkijken.
Kan u bewijzen dat u moest zwijgen? Zo ja, bij de rechter gaan en de AV laten vernietigen.
Wat heeft de rekencommissaris gezegd/geschreven?
Was het dezelfde als van de periode van de ex-syndicus?
Ik heb een audio-opname (met gsm) gemaakt van de AV, maar ik vrees dat dit geen sluitend bewijs zal vormen. Op hulp (getuigenis) van de andere medeeigenaars hoop ik waarschijnlijk niet te rekenen ... dus .....???? Het is dus op deze laatste vergadering (26/01/2012) dat er een voorzitter en rekeningcommissaris werd verkozen. De afrekening van 2010 is dus enkel door mij ingezien, maar de nieuwe syndicus heeft met mijn opmerkingen geen rekening gehouden, en voor de afrekening 2011 heeft tot nu toe niemand iets nagezien;

In het verslag van zijn aanstelling staat duidelijk : de afrekening wordt door ons bekeken, na eventuele rechtzettingen zullen wij deze mededelen aan de eigenaars ---- maar blijkbaar hebben ze niets gezien en krijgen we op de volgende vergadering te horen : Als syndicus feliciteer ik Frans (ex-syndicus) met de correcte boekhouding en overdracht; Wij hebben geen fouten gevonden ....

Dus ik denk dat de nieuwe syndicus alles volledig aanvaard heeft en ik mij voor de afrekening van ex-syndicus mij nu moet richten tot de nieuwe syndicus ??????

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”