onderhoud gemeenschappelijk delen appartement

piet2004
Topic Starter
Berichten: 1

onderhoud gemeenschappelijk delen appartement

#1 , 04 feb 2012 10:57

Het appartementsgebouw waar ik woon bevat 5 appartementen. Ik ben eigenaar van een gelijksvloers appartement. Eén van de medebewoners is syndicus. De oprit en ruimte voor de garages, de voortuin, ... (gemeenschappelijke delen) worden enkel door mij onderhouden. Ofschoon een beurtrol werd afgesproken, heeft nog nooit iemand iets onderhouden, buiten ikzelf. Eén van de medebewoners gooit zijn sigarettenpeuken gewoon aan de hoofdingang, laat voortdurende de deur openstaan (zodat eender wie zo maar kan binnenstappen). De vensters van mijn bovenbuur zijn het afgelopen jaar nog niet gewassen, met het aardige gevolg dat mijn vensters na een regenbui "aardig" vuil zijn. Ik heb meermaals gevraagd om alles wat beter te onderhouden maar ik word gewoon uitgelachen.
Mijn vraag is dus: Wat kan ik nog doen. Moet ik mijn tijd, energie en geld blijven steken in het onderhoud van die gemeenschappelijke delen? Hoe kan ik de medebewoners "dwingen" om ook iets te doen?
PIET

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JohnD
Berichten: 3580

#2 , 04 feb 2012 11:09

U dient zich in de eerste plaats tot de syndicus te wenden. AS met uw opmerkingen en desnoods bij geen reactie naar de vrederechter stappen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”