Contract syndicus

rule
Berichten: 29

Re: Contract syndicus

#16 , 18 apr 2012 14:24

Ik ben eigenaar van een kavel in een vakatiepark.
De syndicus werd ontslagen en vervangen door een nieuwe. De nieuwe syndicus is nooit in dienst geweest. Bij een info vergadering daagd er plots een andere syndicus op die niet verkozen is door de AV.
Wel zegt hij om over een contrakt te beschikken die afgesloten is met de RVE.
Wanneer ik vraag om een copij te kunnen krijgen van dit contrakt, verteld mij de syndicus dat dit in te zien is op zijn kantoor na afspraak.
Ik vind dit toch nog al raar. Is dit wettelijk, en moet niet iedere eigenaar zo'n copij krijgen?

Groeten

Rule

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#17 , 18 apr 2012 15:17

(...) Wel zegt hij om over een contrakt te beschikken die afgesloten is met de RVE. (...)
De RVE is wettelijk niet bevoegd om contrracten af te sluiten in naam van de VME.

Nachtuil
Berichten: 92

#18 , 18 apr 2012 17:02

Wanneer ik vraag om een copij te kunnen krijgen van dit contrakt, verteld mij de syndicus dat dit in te zien is op zijn kantoor na afspraak.
(Naast het feit dat de RVE geen contracten mag afsluiten)

De werkwijze van de syndicus 'kan nagekeken worden op kantoor' is wettelijk.

Reclame

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#19 , 19 apr 2012 12:22

Maar .. het contract dient voorgelegd aan de stemgerechtigde leden van de AV, want hoe kunnen zij anders het contract goedkeuren
De AV kan geen mandaat geven voor ondertekening.
Het voegen van het contract bij de uitnodiging (en bij de PV van de beslissingen) laat toe om ene juridisch geldige "ondertekening" te hebben zonder ondertekening. Het si aan de aanwezige ME om op het einde van de AV de bijlage te "paraferen" op elk blad (en niet te "ondertekenen" op het laatste blad).

De werkwijze is wettelijk, maar volgens mij niet van toepassing zo het contract wettelijk werd goedgekeurd (want al bezorgd aan de ME).

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”