Gedeeltelijke verkoop eigendom aan dochter

Awe
Topic Starter
Berichten: 3

Gedeeltelijke verkoop eigendom aan dochter

#1 , 17 jan 2012 23:18

Ik zou mijn huis aan mijn dochter willen verkopen doch om financiële reden kan zij dit niet in één keer.
Ze zou nu bv. 75% willen kopen zodat ik nog voor 25% mede-eigenaar blijf. Binnen enkele jaren zou ze mij dan volledeig willen uitkopen.
Tot ze me volledig uitkoopt zou ik bij haar blijven inwonen.
Volgens ingewonnen inlichtingen bij de bank zou er bij de verkoop van de laatste 25% geen nieuwe notariële akte dienen te worden opgesteld en dus betaald. Dit zou kunnen door een onderhandse overeenkomst waarop dan enkel administratiekosten zouden moeten worden betaald.
Ik kan dit moeilijk aannemen en vrees dat er terug zware aktekosten moeten worden betaald.
Heeft iemand ervaring hieromtrent? Hoe kunnen we de kosten zoveel mogelijk beperken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 17 jan 2012 23:20

Verkoop het huis aan uw dochter maar geef haar gedurende enkele jaren een krediet van 25 percent. Dat is wat de bank bedoelt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”