hoeveel bedrag mededinging en andere agendapunten

bobbette
Topic Starter
Berichten: 12

hoeveel bedrag mededinging en andere agendapunten

#1 , 12 jan 2012 19:48

Beste allemaal
Graag jullie advies over het volgende
Op de BAV van jan staat op de agenda;
- vastleggen bedrag vanaf hetwelk mededinging verplicht is....
wat vinden jullie een redelijk bedrag? 3.000 euro? of hoger?
- bekrachtigen van mandaten in de RvME
* raadslid administratie
* raadslid financiën
* raadslid bouwtechniek
* commissaris van de rekeningen
* mandaten die worden verleend aan de RvME
In ons reglement is niets bepaald over een RvME. Er zijn nog geen aangepaste statuten. Op basis van wat bepaalt de syndicus deze drie benamingen? Commissaris van de rekeningen maakt best geen deel uit van de raad dacht ik? welke mandaten kunnen hier bedoeld worden? is dit verstandig? (er is al misbruik geweest!)
- goedkeuren van voorgelegde en toegelichte verdeelsleutels die zullen worden gehanteerd in de toekomst?
deze liggen toch vast in de basisakte en in het reglement van ME? Kan de syndicus zomaar andere voorstellen doen?
- toestemming verder te werken met leveranciers waarmee syndicus een familiale band heeft (ik ben er achter gekomen dat ons geld bij zijn familie staat zonder goedkeuring AV en kennisgeving AV, Nu wil hij dit rechtzetten natuurlijk, kan dit zomaar? Ons geld staat namelijk ergens in Wallonië op een centea bank heb ik ontdekt???) wat is uw advies?

Heel erg bedankt voor alle info.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#2 , 13 jan 2012 15:35

Hoeveel appartementen?

bobbette
Topic Starter
Berichten: 12

#3 , 14 jan 2012 10:54

we zijn met 34 appartementen

Reclame

LSQ308
Berichten: 81

#4 , 15 jan 2012 15:18

RvME is verplicht vnaf 20 appartementen. Raadslid financiën lijkt mij niet logisch, daaroor heb je de commissaris (al dan niet lid van de RvME).
Bespreken verdeelsleutels lijkt mij goed. Bijv. : gebouw met 2 ingangen en 2 liften : volgens de basisakte dient een mede-eigenaar die lift A gebruikt mee te betalen voor kosten lift B. Niet logisch, dus best te bespreken op AV, zoals syndicus voorstelt.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”