Administratiekosten bij verkoop

klabi
Topic Starter
Berichten: 4

Administratiekosten bij verkoop

#1 , 25 dec 2011 13:16

Kan mij iemand zeggen wat een syndicus voor de eindafrekening mag verlangen bij de verkoop van een appartement. Mij heeft hij € 195,00 gevraagd wat ik tamelijk veel vond.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 25 dec 2011 14:24

Wat bedoelt u met "eindafrekening".
Indien afrekening kosten kunnen we daar niet blindelings over oordelen, hangt toch wel af van de echt gemaakte kosten......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

klabi
Topic Starter
Berichten: 4

#3 , 25 dec 2011 15:24

ik bedoel de eindafrekening, alg. onkosten voor het appartement. Normal is het eene keer per jaar dat de syndicus de afrekening makt, maar als u het op een bepalde moment verkopt moet hij voor deze periode de eindafrekening maken.

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 25 dec 2011 15:35

Je wil dus zeggen, dat hij buiten de jaarlijkse afrekening, een speciale afrekening dient te maken bij verkoop van het appartement. Daarvoor mag hij inderdaad privatieve kosten aanrekenen aan de verkoper. De verkopende notaris is zelfs verplicht deze kosten op te vragen aan de syndicus.
Normaal zou deze prijs vermeld moeten staan in zijn contract.

float
Berichten: 2467
Juridisch actief: Ja

#5 , 25 dec 2011 18:10

Als er geen prijs in het contract zou staan, dan heeft hij die afrekening gratis verricht.
Het is trouwens zeer vreemd dat de syndicus onmiddellijk een afrekening kan opmaken. Hij heeft toch geen zicht op de jaarlijkse kosten?
Normaal zal hij die afrekening opmaken nadat de boekhouding werd goedgekeurd van het afgelopen boekjaar.

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”