wijziging basisakte

nicolas
Topic Starter
Berichten: 90
Locatie: Hasselt

wijziging basisakte

#1 , 19 dec 2011 12:12

een appartemensblok van 13 kavels met staanplaatsen in kelderverdieping. Graag zouden wij de basisakte willen wijzigen op de volgende A.V. als volgt, dit om buitenstaanders die dus geen eigenaar zijn van een appartement in de blok de kans niet te geven om een staanplaats te kopen, zouden wij graag een wijziging aanbrengen in de baisiakte als volgt:"de huidige eigenaars dienen bij eventuele verkoop van staanplaatsen per aangetekend schrijven verwittigd te worden van verkoop van staanplaats" Dit houd in dat er eigenlijk een soort van recht van verkoop kan zijn. Indien mogelijk zou ik graag hier juridische een sluitende korte tekst voor bekomen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Pedro
Berichten: 735

#2 , 19 dec 2011 15:00

een appartemensblok van 13 kavels met staanplaatsen in kelderverdieping. Graag zouden wij de basisakte willen wijzigen op de volgende A.V. als volgt, dit om buitenstaanders die dus geen eigenaar zijn van een appartement in de blok de kans niet te geven om een staanplaats te kopen, zouden wij graag een wijziging aanbrengen in de baisiakte als volgt:"de huidige eigenaars dienen bij eventuele verkoop van staanplaatsen per aangetekend schrijven verwittigd te worden van verkoop van staanplaats" Dit houd in dat er eigenlijk een soort van recht van verkoop kan zijn. Indien mogelijk zou ik graag hier juridische een sluitende korte tekst voor bekomen.
Dit lijkt me zonder meer een onrechtmatig beding. Als de AV het individuele beslissingsrecht van een mede-eigenaar om zijn eigendom te gaan verkopen, gaat beknotten, dan lijkt het me dat we heel ver van huis zijn. Een eigenaar gaan verplichten om de andere eigenaars te informeren over de verkoop van zijn privatieve kavel is er m.i. écht wel over.

Reclame

Terug naar “Mede-eigendom & Nabuurschap”